בהפרש של שבוע: ריקול נוסף בסימילאק למוצר מזון לתינוקות

אבוט ישראל דיווחה הערב על ריקול למוצר PM60/40 מסדרת ייצור אחת בלבד, מספר אצווה 27032 K80, שמיועד לתינוקות עם בעיות כליה • בשבוע שעבר ביצעה החברה ריקול לשני מוצרים אחרים בעקבות דיווחים על מותו של תינוק בארה"ב

מוצרי סימילאק / צילום: Shutterstock, TonelsonProductions
מוצרי סימילאק / צילום: Shutterstock, TonelsonProductions

כשבוע לאחר שביצעה ריקול לשני מוצרים של חברת סימילאק, אבוט ישראל מדווחת על ריקול נוסף, של מוצר בשם PM60/40, מסדרת ייצור אחת בלבד - מספר אצווה 27032 K80 . תוקף המוצר 1 באפריל 2023. לפי הודעת החברה, המוצר ניתן במרשם רפואי ומיועד לתינוקות עם בעיות כליה.

בהודעה מטעם החברה נמסר כי "בהמשך להודעת האיסוף הוולונטרי שפורסמה ב-19 בפברואר עבור המוצרים אלימנטום ו-HMF מעשיר חלב אם, כמשנה זהירות ובתיאום עם שירות המזון הארצי של משרד הבריאות, חברת אבוט מרחיבה את האיסוף הוולונטרי למוצר PM60/40 הניתן במרשם רפואי בלבד ומיועד לתינוקות עם בעיות כליה". גם מוצר זה מיוצר במפעל Sturgis הנמצא במישיגן ארה"ב.

מוצר PM60/40 של סימילאק / צילום: יח''צ
 מוצר PM60/40 של סימילאק / צילום: יח''צ

"האיסוף הוולונטרי מגיע לאחר שנודע על מותו של תינוק בארה"ב, שנמצא חיובי עבור Cronobacter sakazaki וניזון מ PM 60/40 מאצווה זו. מקרה זה נמצא עדיין בחקירה, ובשלב זה מקור הזיהום טרם נקבע. לא נתקבלו שום תלונות בישראל לגבי מוצר זה.

"יודגש כי למהלך הנוכחי אין קשר לשאר מוצרי התזונה של חברת אבוט המופצים בישראל ובכללם מוצרי סימילאק המיוצרים במפעלים אחרים, והם בטוחים לשימוש".

עוד נמסר כי "אבוט מבצעת בדיקות איכות מקיפות על כל אצוות ייצור של תרכובות מזון לתינוקות, כולל בדיקות מיקרוביולוגיה בטרם שחרורם מהמפעל לשיווק. בבדיקות שנערכו על-ידי היצרן לפני שחרורם מהמפעל, בבדיקה נוספת עם הגיעם לישראל על-פי דרישות החקיקה וכן בבדיקות חוזרות שבוצעו לאחרונה - נמצא המוצר שלילי להימצאות חיידקים.

המוצר PM60/40 מאצווה מס' 27032 K80 / צילום: יח''צ
 המוצר PM60/40 מאצווה מס' 27032 K80 / צילום: יח''צ

"אם ברשותך המוצר PM60/40 מאצווה מספר 27032 K80, תוקף 1 באפריל 2023, או אחד המוצרים: אלימנטום או מעשיר חלב אם - אל תשתמש במוצר. יש ליצור קשר עם הרופא שלך לגבי אפשרויות הזנה חלופיות מתאימות. בכל שאלה ניתן לפנות לשירות הלקוחות של סימילאק בטלפון 1800-65-65-01".

הריקול שבוצע בשבוע שעבר בישראל ובארה"ב בוצע בעקבות דיווחים על תינוק שמת בארה"ב ועל שלושה תינוקות נוספים שאושפזו בטקסס, באוהיו ובמינסוטה. החברה אספה מהמדפים את אבקת המזון לתינוקות Alimentum ואת אבקת Human Milk Fortifier, שתיהן יוצרו בסטורגיס שבמישיגן, והיום מצטרף לאיסוף של החברה מוצר נוסף שיוצר גם הוא באותו המפעל.