הממשלה תקדם תוכנית חומש נוספת למזרח ירושלים ב-4 מיליארד שקל

התוכנית תיושם בין השנים 2023-2028 • שר השיכון והבינוי, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: "היעד הוא שלא יהיה בית ספר ממלכתי במימון המדינה במזרח ירושלים שאין בו מסלול של תוכנית לימוד ישראלית"

שר השיכון והבינוי, זאב אלקין, בכנס השנתי לתוכנית החומש למזרח ירושלים / צילום: רונן חורש
שר השיכון והבינוי, זאב אלקין, בכנס השנתי לתוכנית החומש למזרח ירושלים / צילום: רונן חורש

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין אומר היום (ג') כי הממשלה תקדם בשנה הבאה תוכנית חומש נוספת למזרח ירושלים שתיושם בין השנים 2023-2028 בתקציב כפול מהקודמת שיגיע לכ-4 מיליארד שקל.

בכנס השנתי לציון החלטת הממשלה על תוכנית החומש הקודמת האמורה להסתיים בשנה הבאה, אמר אלקין כי ״היעד הוא שלא יהיה בית ספר ממלכתי במימון המדינה במזרח ירושלים שאין בו מסלול של תוכנית לימוד ישראלית. מי שמדבר על אחדותה של ירושלים לא יכול להסיר אחריות מהאנשים שם״. הוא התייחס לעובדה כי רוב התלמידים במזרח העיר לא לומדים בבתי הספר של המדינה, אף שיש מגמת שינוי בנתון הזה.

בכנס, שבו השתתפו ראש עיריית ירושלים משה ליאון יחד עם כמה ממנכ״לי משרדי הממשלה, הוצגה התקדמות הפרויקטים במסגרת תוכנית החומש. בנתונים נמסר על גידול של 34% בקרב התלמידים שלומדים את תוכנית הלימודים הישראלית וניגשים לבגרות הישראלית בבתי הספר, חיבור תחבורתי בין מזרח העיר ירושלים לבין מערב העיר בהשקעת מאות מיליוני שקלים כולל הגדלת תדירות קווי התחבורה הציבורית, סלילת 10 קילומטר של כבישים והטמעת שימוש בכרטיסי רב קו.

כמו כן, הושקעו 37 מיליון שקל בפיתוח פארקים, מתקני ספורט ושעשועים והקמת ארבעה מתחמי תעסוקה ומסחר במזרח העיר.

אלקין אמר עוד כי תפקידו של משרד ירושלים ומורשת הוא גם לייצר שינוי בשכונות הערביות בעיר, לשנות את פניהן. "אי אפשר להפיל על העירייה אחריות להזנחה של עשרות שנים. מי שמדבר על אחדותה של ירושלים לא יכול להסיר אחריות מהאנשים שם. מבחינתי, החינוך הוא החשוב ביותר למען עתידם והשתלבותם. בעיני, היעד הוא שלא יהיה בית ספר ממלכתי במימון המדינה במזרח ירושלים שאין בו מסלול של תוכנית לימוד ישראלית. עלינו לעשות זאת לא כאינטרס ביטחוני, אלא כי הם תושבי ירושלים. תוכנית החומש הבאה כבר נמצאת בהכנה. נסיק מסקנות ונקבע יעדים חדשים. אני מאמין שצריך להשיג הכפלה של תקציב התוכנית- ל-4 מיליארד שקלים בחומש הבא״.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, אמר כי העירייה בראשותו מחויבת ופועלת באופן עקבי להשקעה במזרח העיר ובכלל זה החלה בהליך אסטרטגי של החלת תוכניות אב לבנייה כדי להסדיר את היבטי התכנון והבנייה במזרח העיר. הוא אמר כי "פעילותנו השוטפת מתקיימת בשיתוף הציבור ומנהיגי הקהילה ואנו נמשיך לפעול יחד עם כלל הגורמים במדינה כדי להעניק לתושבים שירות ותשומת לב כדי להמשיך לפתח ולטפח את מזרח ירושלים, מה שלא קרה בעשרות השנים האחרונות״.