מעלה אדומים מקדמת תוכנית להקמת 3,300 יחידות דיור

מתחם הדירות צפוי לקום בשכונת נופי סלע מזרח ולכלול תמהיל דירות מגוון • מדובר בתוכנית הגדולה ביותר שאושרה בעשור האחרון

מעלה אדומים / צילום: Shutterstock
מעלה אדומים / צילום: Shutterstock

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מעלה אדומים אישרה לאחרונה תוכנית להרחבת העיר במסגרתה יוקמו כ-3,300 דירות. זאת לאחר כעשור שבו לא אושרו תוכניות בהיקפים כאלה. התוכנית צפויה להיות מוגשת לאישור למועצת התכנון העליונה, שהיא הסמכות התכנונית הגבוהה בשטחי איו"ש.

מדובר על מתחם גדול שיקום בשכונת נופי סלע מזרח, בתוך שטחה המוניציפלי של העיר. התוכנית המפורטת כוללת תמהיל דירות מגוון עם בנייה מרקמית של דירות בנות 3,4,5 חדרים וכן פנטהאוזים ודירות גן לצד כ-170 יח"ד בצמודי קרקע וכן שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של 10,000 מ"ר ומוסדות ציבור.

התוכנית כוללת שלושה שלבים הדרגתיים: בשלב הראשון ייבנו 1,083 יח"ד בשטח של כ-1,500 דונם. שלב זה כולל את מחלף מעלה אדומים צפון. בשלב השני ייבנו כ-1162 יח"ד בשטח של כ-650 דונם. ובשלב האחרון ייבנו כ-1041 יח"ד בשטח של כ-500 דונם. התוכנית תבטיח רציפות תנועה משכונת נופי סלע הוותיקה והחדשה וכן מהשכונות הצפוניות במחלף מעלה אדומים צפון חדש, לירושלים, לים המלח, לאזור 1E-מבשרת אדומים בין ירושלים למעלה אדומים.

ראש העיר בני כשריאל אמר כי מדובר בבשורה עצומה לזוגות צעירים ולמשפרי דיור במעלה אדומים והסביבה, שכן מדובר בתוכנית הגדולה ביותר שאושרה בעיר בעשור האחרון והיא תסייע בהתפתחות מעלה אדומים.