עוד שנה קשה לאל על: הפסד נקי של 413 מיליון דולר ב-2021

ברבעון הרביעי של 2021 קפצו הכנסות החברה ב-153.1 מיליון דולר, עלייה 137.2% ביחס להכנסות ברבעון הרביעי של 2020, והסתכמו ב-265 מיליון דולר • בשורה התחתונה רשמה אל על הפסד של 110 מיליון דולר ברבעון

אביגל שורק, מנכ''ל אל על / צילום: איל יצהר
אביגל שורק, מנכ''ל אל על / צילום: איל יצהר

חברת התעופה אל על  סיימה את הרבעון הרביעי של 2021 עם הכנסות מהפעלה של 265 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 5% בהשוואה לרבעון השלישי של השנה. לדברי החברה, היקף הפעילות ברבעון הרביעי עמד על 46% ביחס לנתוני 2019, וזאת בהשוואה לשיעור פעילות נמוך יותר של 38% ברבעון שקדם לו.

כמו כן, אל על מדווחת על רווח תפעולי-תזרימי (EBITDAR) מתואם של 8 מיליון דולר - רבעון רביעי ברציפות, וזאת לעומת 2 מיליון דולר בלבד ברבעון השלישי. ההפסד הנקי של החברה הסתכם ברבעון הרביעי ב-110 מיליון דולר, לעומת 136 מיליון דולר ברבעון השלישי.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה שלילי והסתכם ב-11 מיליון דולר. עם זאת, בנטרול חובות עבר הציגה החברה תזרים חיובי של 10 מיליון דולר ברבעון הרביעי.

לדברי הנהלת אל על, השמיים מתחילים להתבהר עבור החברה כאשר היא נהנית מביקושים גבוהים לטיסות.

החברה דיווחה על הפסד נקי של כ-413 מיליון דולר בשנת 2021, לאחר הפסד של כ-530 מיליון דולר ב-2020. בשורה העליונה הציגה חברת התעופה הכנסות של 857 מיליון דולר אשתקד, לעומת הכנסות של 623 מיליון דולר ב-2020. 

הערת "עסק חי"

בעקבות הפסדי החברה והמצב הפיננסי הקשה אליו נקלעה כתוצאה ממשבר הקורונה העולמי, רואי החשבון של אל על צירפו הערת "עסק חי" לדוחותיה לסיכום 2021.

"למועד אישור הדוחות הכספיים, על אף קבלת מימון המדינה על-ידי תשלום מראש עבור הטסת כוח-אדם במערך אבטחת התעופה וקבלת הסיוע הנוסף מהמדינה ומבעלת השליטה, היות שיכולת החברה לעמוד בכל התחייבויותיה הפיננסיות תלויה, בין היתר, בקיומם של אירועים שאינם בשליטתה המלאה של החברה ואשר אינם וודאיים והינם הכרחיים על-מנת לאפשר לחברה להתמודד עם השלכות המשבר - קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי. בדוחות הכספיים לא נכללו התאמות לגבי ערכי הנכסים והתחייבויות וסיווגם, שייתכן שתהיינה דרושות אם החברה לא תוכל להמשיך ולפעול כעסק חי", כותבים רואי החשבון.

אביגל שורק, מנכ"ל אל על, מסר כי "תוצאות החברה ב-2021, בדגש על הרבעון הרביעי של השנה, משקפות את השיפור המתמשך בפעילות החברה ואת המשך יישום התוכנית האסטרטגית. אל על התמקדה בעת האחרונה בניהול המשבר, ועתה, עם ייצוב החברה, מימוש תהליכי ההתייעלות וחיזוק חוסנה הפיננסי, אנו מתמקדים בהגדלת כושר הייצור ובפיתוח מנועי צמיחה".