מתחם בית רומנו בתל אביב נמכר תמורת 371 מיליון שקל

נכסים ובניין מכרה את המתחם לחברת YBOX, שמחזיקה במתחם גת רימון הסמוך ומתכוונת לאחד בין השניים • בית רומנו כולל זכויות בנייה של כ־12,000 מ"ר, המאפשרות בנייה של כ־140 יחידות דיור

אירוע בבית רומנו / צילום: בר לביא
אירוע בבית רומנו / צילום: בר לביא

בית רומנו בת"א נמכר תמורת 371 מיליון שקל. כך, הודיעה היום נכסים ובנין. הרוכשת היא חברת YBOX, שמחזיקה במתחם גת רימון הסמוך, ומתכוונת לאחד בין השניים, לטובת הקמה של מתחם מלונאות, מגורים, תעסוקה ופנאי. בעת העמדת הנכס למכירה, לפני כחודש, הוערך כי הוא יניב לנכסים ובנין כ-200 מיליון שקל

נכסים ובנין דיווחה לרשות לניירות ערך כי העסקה בוצעה "בהמשך להזמנה להציע הצעות שפרסמה החברה לרכישת מלוא זכויותיה בבית רומנו, נכס נדל"ן מניב בעל פוטנציאל השבחה ברחוב יפו, ובהתאם להחלטת דירקטוריון החברה".

"בהתאם להסכם המכר, השלמת העסקה ומסירת הנכס יבוצעו עד 90 ימים ממועד החתימה על הסכם המכר", נכתב בהודעת נכסים ובנין. "בגין העסקה צפויה החברה לרשום בדוחותיה הכספיים השנתיים לשנת 2021 את חלקה ברווח נטו מעליית ערך נדל"ן להשקעה, בסך של כ־157 מיליון שקל".

מדובר בעסקה נוספת בשרשרת מכירות שביצעה בחודשים האחרונים. כך, בתחילת דצמבר הודיעה החברה על מכירת בנין HSBC במנהטן, ניו יורק, תמורת 855 מיליון דולר, ועל מכירת "בית נכסים" ברחוב המסגר בתל אביב, תמורת כ־390 מיליון דולר. בחודש שעבר הודיעה על מכירת בית רומנו שנמכר כעת, ובסוף ינואר הכריזה כי היא מעמידה למכירה את מלון מנדרין שבצפון תל אביב.

זכויות בנייה בהיקף של כ־12,000 מ"ר

הודעתה של YBOX על העסקה פירטה לגבי נתוני הנכס נכון להיום: מדובר בקרקע בשטח של כ־3,000 מ"ר בדרך יפו בדרום העיר, שעליו בנוי מבנה שבו שטחי מסחר בהיקף של כ־2,500 מ"ר. לפי הדיווח, המבנה כולל זכויות בנייה של כ־12,000 מ"ר, המאפשרות בנייה של כ־140 יחידות דיור, נוסף על שטחי המסחר הקיימים.

"בכוונת החברה ליצור סנרגיה בין פרויקט גת רימון, המצוי בבעלותה המלאה של החברה, לבין מתחם בית רומנו", כך בהודעת YBOX . "החברה מתכננת להקים במתחם פרויקט מעורב שימושים של מגורים, מסחר ומשרדים, ובכוונתה לשמור על הווי הצעירים במתחם. שני המתחמים נמצאים לאורך פארק המסילה (פארק ציבורי בתוואי הרכבת העות'מאנית, במקביל לדרך יפו ורחוב אילת) וליצור מתחם אחד גדול של מלונאות, מגורים, תעסוקה ופנאי".

במקביל לדיווח זה הודיעה החברה היום על משא ומתן שהיא מנהלת, בנוגע לרכישת קרקע נוספת בדרום תל אביב, בשטח כ-4.3 דונמים, בתמורה לכ־140 מיליון שקל. YBOX , חברת ייזום נדל"ן המתמקדת בפרויקטים של התחדשות עירונית, נסחרת בשווי של 381 מיליון שקל ונמצאת בשליטת יעקב גורסד.

יוסי תורג'מן, מנכ"ל קבוצת YBOX נדל"ן: "רכישת מתחם 'בית רומנו' תואמת לאסטרטגיה של החברה ליצירת פרויקטי בנייה המתוכננים נכון והמותאמים לצרכים של הלקוחות, תוך שמירה על אופי האזור. אנו מתכוונים ליצור מתחם עצום של מגורים, תעסוקה, בילוי ופנאי שיענה על כל הצרכים האלה".