יגאל ברקת | בלעדי

יגאל ברקת פורש מניהול יהושע TBWA; מועמד לתפקיד סמנכ"ל השיווק בבנק הפועלים

לגלובס כי ברקת נחשב למועמד המוביל להחליף את אסף אזולאי, סמנכ"ל השיווק של קבוצת הפועלים, שהודיע לאחרונה על פרישה • צפוי לעזוב את משרד הפרסום גם אם בסופו של דבר מישהו אחר ייבחר לתפקיד בבנק

יגאל ברקת / צילום: שלומי יוסף
יגאל ברקת / צילום: שלומי יוסף

כחמש שנים לאחר שעבר מעולם השיווק לפרסום, יגאל ברקת חותם פרק: לגלובס נודע כי ברקת פורש מתפקידו כמנכ"ל משרד הפרסום יהושע TBWA וצפוי לחזור לעולם השיווק.

עוד נודע לגלובס כי ברקת נחשב למועמד המוביל להחליף את אסף אזולאי, סמנכ"ל השיווק של קבוצת הפועלים, שהודיע לאחרונה על פרישה. נדגיש כי מהלך בחירת המחליף של אזולאי טרם הסתיים, אך ברקת צפוי לעזוב את המשרד גם אם בסופו של דבר מישהו אחר ייבחר לתפקיד בבנק.

כאמור, ברקת הצטרף לפני כחמש שנים למשרד הפרסום יהושע TBWA והחליף בתפקיד המנכ"ל את המנכ"לית עינת יוזנט-רביד, שחזרה לעולם השיווק ומונתה לתפקיד מנכ"לית אלטמן.

ברקת הביא עמו ניסיון מתפקידי ניהול שיווק - ברזומה שלו תפקידים כמו סמנכ"ל השיווק של הבורסה לניירות ערך, סמנכ"ל שיווק בפרטנר, סמנכ"ל שיווק בישראכרט ומנהל שיווק בבזק. הפורטה שלו התמקד בהבנת העולם הדיגיטלי והטכנולוגי.

שנתיים קשות במיוחד

החיבור למשרד בו יש בעלים דומיננטי כרמי יהושע - אחד מאנשי הפרסום היחידים שפעל בענף ללא שותפים - נתפס כלא טריוויאלי, ורבים הטילו ספק ביכולת של יהושע "לשחרר חבל מקצועי" למנהל החדש, אך נראה כי לפחות בכל הנוגע לתוצרים, יהושע הצליח לתת מקום לברקת כמנהל.

בתחילת הדרך נראה היה כי החיבור מצליח, אולם השנתיים האחרונות היו קשות במיוחד למשרד יהושע TBWA, שאיבד מספר תקציבי עוגן, ביניהם החברה המרכזית למשקאות ובנק דיסקונט. לכך הצטרפה כתבה ובה טענות להתנהגות לא נאותה של הבעלים רמי יהושע כלפי עובדות במשרד - מה שהביא להודעה של יהושע כי הוא משעה עצמו מתפקיד היו"ר ומותיר את ניהול המשרד בידי ברקת.

על-פי מקורבים, הפרשה טרפה את הקלפים של ברקת, שכבר התכוון לפרוש מניהול המשרד, אך לאור ההתפתחות הלא צפויה בחר שלא לנטוש את יהושע ונשאר לנהל את המשרד למרות המשבר.

תפקיד מעורר עניין

עתה כאמור פורש ברקת ממשרד הפרסום ונחשב למועמד המוביל להחליף את אסף אזולאי, סמנכ"ל השיווק של בנק הפועלים, שעוזב את התפקיד לאחר חמש שנים בתפקיד לטובת תפקיד בקבוצת Team8, שם יכהן כסמנכ"ל השיווק של הקבוצה.

המינוי של אזולאי ייכנס לתוקפו בעוד כשלושה חודשים, כך שפרק הזמן שיש לגיוס מחליף איננו ארוך. מדובר באחד התפקידים הבכירים בתחום השיווק, עם תקציבי פרסום נדיבים, ומטבע הדברים התפקיד מעורר עניין בקרב רבים.

יגאל ברקת סרב להגיב לידיעה. רמי יהושע בחר לא להגיב.