מאירועים בזום לבמות הגדולות בחו"ל: המנצח שראה את המקהלה שלו צונחת לתחתית ומטפסת בחזרה לצמרת

פנחס ביכלר, בני ברק, בן 36 • מלחין יוצר וזמר בעל "מקהלת מלכות" • "בחודשים הראשונים היה הלם, ישבנו בבית, אנחנו 20 חברים במקהלה, אבל הישועה הגיעה בהמשך" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

פנחס ביכלר, מלחין, יוצר וזמר, בעל ''מקהלת מלכות'' / צילום: מאיר לביא
פנחס ביכלר, מלחין, יוצר וזמר, בעל ''מקהלת מלכות'' / צילום: מאיר לביא

מקהלת "מלכות" היא אחת המקהלות המפורסמות בציבור החרדי. המקהלה מופיעה בארץ ובעולם באירועים תורניים, בחתונות, ובשמחות אחרות. המקהלה מונה כ־20 חברים, אך לא תמיד כולם מופיעים יחד, הממוצע הוא חמישה זמרים באירוע, לא כולל המנצח, פינחס ביכלר. באירועי ענק המקהלה מתייצבת בהרכב מלא, ולפעמים כוללת מקהלת ילדים.

ביכלר מספר על אי הוודאות של הימים הראשונים של התפרצות הקורונה. "בתקשורת דיווחו על חתונה שהתנהלה בניגוד להנחיות. המשטרה פיזרה את האירוע, והיה בלגן גדול. למחרת התחילו לבטל אירועים אצלי, אירועים שהיו סגורים לחודשים קדימה, פשוט ביטלו הכול, לצערי אנשים ביטלו אירועים שהם לא היו חייבים לבטל. אין לי טענות אליהם, אף אחד לא ידע מה הולך לקרות, אבל האירועים הללו היו יכולים לקרות בהמשך. אנשים החליטו לחפש אלטרנטיבות זולות".

לגבי סיוע מהמדינה אומר פנחס, "היה לנו סיוע מהמדינה, שהחזיק אותנו. ישבנו כמה חודשים בבית, כל המקהלה, פשוט לא היה עבודה ואפשר לומר שהמענקים שהמדינה נתנה הצילו אותנו ונתנו לנו מרחב מחייה בחודשים הללו. לאחר מספר חודשים מתחילת הקורונה התחילו להגיע אלינו בקשות לבצע אירועים ללא קהל דרך הזום".

לדברי ביכלר זה אירוע שהוא לא היה רגיל אליו, "אנחנו במקהלה רגילים להופיע בארץ ובעולם מול קהל ששר איתנו, שמזדהה איתנו, עם אווירה מחשמלת, הקהל גם נותן כוח לשיר, הרגשנו שמשהו לא בסדר, כשאנחנו מול קהל אנחנו יכולים להשתפר תוך כדי ההופעה, אבל כשאין קהל זה נראה שאנחנו לא מחוברים, אני זוכר אירוע בבנייני האומה, מקום ענק שכשאנחנו מופיעים שם, מגיעים לשם אלפים, אנחנו עומדים על הבמה, שני אנשים יושבים ממול בכיסאות עם במבה וקולה, הייתה לנו הרגשה של מה אנחנו עושים פה, זה נראה מאוד מאוד מוזר.

"אבל לבסוף התרגלנו, לא הייתה לנו ברירה, הופענו באירועים בזום של קופות חולים, עמותות וארגונים. כך שלפחות יכולנו לחזור לעבוד, ולאט לאט חזרנו לעצמינו, עד שברוך השם ההופעה הראשונה שלנו מול קהל הייתה במודיעין עילית עם אלפי אנשים בשטח פתוח, היה מרגש לחזור, היינו עם דמעות של שמחה, לראות את הכול חוזר לחיים, אנחנו חזרנו לחיים".

המקהלה כאמור מופיעה בכל העולם ובשנים שלפני הקורונה הופיעה ללא הפסקה. פנחס אומר כי אחרי שנה ושלושה חודשים שהמקהלה לא יצאה מהארץ עכשיו הם חזרו להופיע כרגיל. "ברוך השם בשנה האחרונה היינו לפחות 10 פעמים בחו"ל בהופעות. חזרנו לעצמנו בכל הכוח גם בארץ, הופענו באירוע גדול של ארגון 'דרשו', אירוע שבו מציינים את סיום לימוד 'הדף היומי בהלכה', אנחנו מתפללים ומקווים שהמצב יישאר כך ורק ישתפר, ואנחנו מודים לקדוש ברוך הוא על שחזרנו לעצמנו, ומקווים שגם העתיד יהיה טוב".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il