בדרך לקבינט החברתי-כלכלי: נתיבי איילון תנהל את פרויקט אגרת הגודש

חברת נתיבי איילון תהיה ממונה על יישום הסדרי אגרת הגודש בגוש דן שייכנסו לתוקף בשנת 2025 ותקים את שערי המעבר שיחייבו בתשלום האגרה

פקק תנעה בנתיבי איילון / צילום: תמר מצפי
פקק תנעה בנתיבי איילון / צילום: תמר מצפי

חברת נתיבי איילון תנהל את העבודות להחלת מס גודש בגוש דן, בעוד שחברת נתיבי ישראל תיכנס לבצע פרויקטים גם במרחב העירוני - כך עולה מהצעת מחליטים של שרי האוצר והתחבורה, שתובא ביום שני השבוע לקבינט החברתי-כלכלי.

לפי ההצעה, חברת נתיבי איילון תהיה ממונה על יישום הסדרי אגרת הגודש בגוש דן שייכנסו לתוקף בשנת 2025 ותקים את שערי המעבר שיחייבו בתשלום האגרה. "יצוין כי מספר משמעותי של שערים ימוקמו במסגרת המרחב העירוני בו נתיבי איילון מקדמת את פרויקט 'מהיר לעיר' וכן מפעילה את מרכז ניהול התנועה המטרופוליני בגוש דן, משכך, נכון שיקדמו מול אותן רשויות מקומיות גם את הקמת השערים", נכתב בהצעה. בנוסף, החברה שממונה על הקמת הנתיבים המהירים בכניסות לגוש דן ממחלף מבוא איילון בדרום ועד למחלף נתניה בצפון - תהיה הרשות הממונה גם לאחר הקמתם.

עד כה, חברת נתיבי איילון היתה מוסמכת לפעול לבדה במרחב העירוני, אך ההצעה מכילה חלוקת תפקידים בינה ובין חברת נתיבי ישראל שפעלה בעיקר במרחב הבינעירוני והיא תקדם פרויקטים בחדרה-נתניה, אשדוד-אשקלון, ראש העין, מודיעין ובאר שבע. זאת משום שמרבית הפרויקטים שסוכמו בתקציב המדינה הם לקידום פרויקטי תחבורה ציבורית, וחברת נתיבי ישראל שפעלה עד עכשיו בעיקר בסלילת כבישים תכנס גם לתחום זה לאחר שהיא "הפגינה יכולות גבוהות לניהול פרויקטים וכן בעלת קיבולת מתאימה לתכנון, פיתוח וקידום הפרויקטים".

לא מן הנמנע כי בהמשך לחלוקת הפרויקטים במרחב העירוני בין חברות תשתית, בעתיד תחולק גם העבודה על פרויקט המטרו ופרויקטים רכבתיים שונים.