עסקת ענק: גוגל רוכשת את חברת הסייבר מנדיאנט ב-5.4 מיליארד דולר

מדובר ברכישה השנייה בגודלה של ענקית הטכנולוגיה אי-פעם • מנדיאנט תצטרף לחטיבת מחשוב הענן של גוגל

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל וחברת האם אלפאבית / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal
סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל וחברת האם אלפאבית / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

ענקית הטכנולוגיה  גוגל  הודיעה כי היא מתכוונת לרכוש את חברת אבטחת המידע Mandiant (מנדיאנט) תמורת כ-5.4 מיליארד דולר, כולל קופת המזומנים של החברה. גוגל תשלם 23 דולר למניה, והעסקה צפויה להיסגר בהמשך השנה. לצד זאת, העסקה צריכה לקבל את אישור הרגולטורים.

זו תהיה הרכישה השנייה בגודלה של גוגל אי-פעם, אחרי העסקה עם Motorola Mobility תמורת 12.5 מיליארד דולר ב-2012. גוגל מכרה את החברה ל-Lenovo תמורת 2.9 מיליארד דולר שנתיים לאחר מכן.

חברת מנדיאנט תצטרף לחטיבת מחשוב הענן של גוגל. הרכישה אמורה לשפר את האבטחה ושירותי התמיכה של גוגל כדי לעזור ללקוחות להתמודד עם האתגרים השונים. "ארגונים ברחבי העולם מתמודדים עם אתגרי אבטחת סייבר חסרי תקדים שכן התחכום והחומרה של ההתקפות, ששימשו בעבר למטרות של ממשלות גדלות, כעת משמשות למטרות נגד חברות בכל התעשייה", כך אמר מנכ"ל גוגל קלאוד, תומאס קוריאן.

הרכישה תעזור בכל רובד אבטחת המידע: גם שירותי ייעוץ, מענה לאירועים ומוכנות אסטרטגית כדי להפחית איומים ואת הסיכון העסקי. לצד זאת, גם איתור ומודיעין על איומים, כלי אוטומציה ותגובה, בדיקה ואימות והגנה מנוהלת.

חברת מנדיאנט נוסדה ב-2004, והיא נסחרת כיום בנאסד"ק. שווי השוק של החברה עומד על כ-5.25 מיליארד דולר. מניית החברה יורדת כעת ב-3.4% במסחר.