יחד עם השותף מ־WeWork: אדם נוימן חוזר לישראל עם מיזם לניהול דיירים

לפני כשנתיים השקיע היזם הישראלי 30 מיליון דולר בפלטפורמה עבור בעלי נכסים • לגלובס נודע כי לקראת 2023 מתכוונים בחברה להקים מרכז למחקר ולפיתוח בישראל • התכנון עוד בראשיתו אך נשיא החברה, אריק בנזינו, בטוח: "התחום מתפתח בכל העולם, וטבעי שהוא יגיע לישראל"

אדם נוימן / צילום: Shutterstock
אדם נוימן / צילום: Shutterstock

מאז שהדברים ב-WeWork לא עבדו על פי התוכנית ואדם נוימן נאלץ לחפש דרך חדשה, נוימן משקיע בתחומי הנדל"ן משני הצדדים. מצד אחד, השקעה בנכסים שונים ומצד שני השקעה בחברות טכנולוגיות המפתחות כלים ושירותים בתחומים אלו. אחת מהחברות אלו, אלפרד (Alfred), הודיעה על גיוס של 125 מיליון דולר במטרה לרכוש חברת ניהול נכסים וגם להתרחב גלובלית - גם לישראל.

החברה שהוקמה בשנת 2014 על ידי מרסלה ספונה וג’סיקה בק, היא פלטפורמה לניהול דיירים עבור בעלי נכסים. מדובר בקטגוריית Multi Family - ייעוד בניינים שלמים, בגדלים שונים, עבור השכרה. הקטגוריה מפותחת מאד בארה"ב ובישראל היא עדיין בחיתוליה. לפי נתוני החברה, בניהול נכס מקדישים כיום לטכנולוגיה פחות מ-2% בממוצע. לשם השוואה, בתעשיות מקדישים 10%.

אלפרד, למעשה, מהווה זירה לניהול חכם לשירותי הבית - חתימה על חוזה שכירות, תשלומים, ניהול דיגיטלי המאפשר אחזקה מונעת של הנכסים, ניהול מערכת נותני שירות לדיירי הבית ועוד. אם לדוגמה, דייר מעוניין לדווח על תקלה בבית או למצוא שירותי ניקיון, הוא עושה זאת בתוך הפלטפורמה.

אלפרד הרחיבה את פעילותה לכ-300 אלף תושבים ב-143 אלף יחידות דיור וב-44 ערים ברחבי ארה"ב וקנדה. הבשורה שלהם היא שברגע שהנכס מנוהל בצורה דיגיטלית יעילה וברורה, ניתן למקסם רווחים, להוריד עלויות תפעול ולהגדיל תשואה. כל זה לצד שיפור בתנאי השהות וחווית המגורים.

מחוברים רגשית ומעריכים את ישראל

כעת, החברה מודיעה על גיוס, כך ש-50 מיליון דולר יושקעו גם עבור רכישת חברת ניהול הנכסים RKW Residential וגם עבור פיתוח העסק, התפתחות וגדילה בינלאומית. רכישת RKW תאפשר לה לעבוד קרוב יותר למנהלי הנכס וכך החברה תוכל לשלב את החוויה הדיגיטלית של אלפרד בשילוב אנשים בשטח של RKW.

לצד זאת, הרכישה תייצר לחברה גישה ל-75 מיליון דולר נוספים שנותנים את האפשרות לרכוש חברות נוספות מהתחום.

אריק בנזינו, נשיא חברת אלפרד ואחד השותפים הקרובים של אדם נוימן, מספר לגלובס כי כחלק מהגיוס וההתרחבות, הם שוקלים לפתוח מרכז מחקר ופיתוח בישראל לקראת 2023. "ישראל היא מקום שאנחנו מאוד מחוברים אליו רגשית וגם מעריכים בצורה בלתי רגילה מה שנעשה פה. לצד זאת, שחקנים מתחום הנדל"ן והטכנולוגיה פנו אלינו ובדקו איתנו עבור שותפויות כאלו ואחרות", הוא מספר. החברה, לדבריו, שוקלת הזדמנויות התרחבות, גדילה וצמיחה ומסתכלת על שותפים אסטרטגיים נוספים, כמו גם גופים גדולים שרוצים לחבור אליהם.

התכנון עוד בראשיתו, לפי בנזינו, ועוד מוקדם להגיד כמה מהכסף שגויס יושקע בישראל או כמה עובדים יועסקו בישראל, אבל מה שיכריע את הכף יהיה שיתופי הפעולה שנרקמים בימים אלו. בנזינו, שהיה אחד מהבכירים ב-WeWork, מספר שהיה להם בעבר מרכז גדול בישראל.

"אנחנו מכירים אנשים בתחום ומסתכלים על האפשרויות השונות לעשות משהו דומה למה שנעשה בעבר. יש לנו הערכה רבה ליכולות של המפתחים הישראלים", כך בנזינו. לשאלה מי ינהל את הפעילות כאן, הוא עונה כי העובדה שהוא דובר עברית מגבירה את הסיכוי שהוא עצמו יעשה זאת.

נוימן משמש כמשקיע ויועץ אסטרטגי

בנזינו ואדם נוימן אמנם משקיעים מרכזיים בחברה, אבל לשניהם יש ערך מוסף. "הדגש שלי בחברה זו ההתרחבות הגלובלית, הצמיחה המהירה והאינטגרציה עם RKW, לצד כמובן רכישות וגיוסים נוספים", מסביר בנזינו. בנוסף, הוא מספר על שותפו נוימן. "מעבר למשקיע, הוא יועץ אסטרטגי בחברה. יש לו את היכולת לעשות כאן את מה שעשינו בעולם המשרדים. דווח לא מעט שהוא מביע עניין בתחום, גם בנכסים וגם בחברות מהסוג הזה".

אריק בנזינו, נשיא אלפרד / צילום: עידן חסון
 אריק בנזינו, נשיא אלפרד / צילום: עידן חסון

בנזינו גם מסביר למה הוא ונוימן חברו אחד לשני. "הסיבות שהצטרפנו זה לזה הן ברורות - הקורונה הובילה לצמיחה במה שנקרא 'כלכלת בתים'. הבית הפך להיות הכול: המסעדה, התאטרון, המשרד ומה לא. לכן ההתאמה איתנו הייתה מתבקש".

מתי תחום ה-Multi Family יהיה גורם משמעותי כאן בשוק?
"פעם האחרונה שביקרתי בארץ, כבר שמעתי גופים מוסדיים וגדולים שמסתכלים על זה בצורה רחבה. אחד מהם אף עשה מהלך גדול ורכש כמה מאות דירות. אני חושב שיש פה התפתחות כלל-עולמית, וזה רק טבעי שזה ייכנס יותר לישראל. אם ניקח את כל הגופים המוסדיים הישראליים, כולם מושקעים ב-Multi Family בארה"ב, באופן ישיר או עקיף. ברגע שגופים גדולים או גופי בנייה שממומנים על גופים מוסדיים ישראליים יחלו לבנות על מנת להשכיר, זה יהיה משמעותי יותר. בנקודה הזו, אתה תרצה מותג שינהל לך כל אספקט בנכס".

"WeWork שינתה את קטגוריית השכרת המשרדים"

בנזינו נכנס לתפקיד כנשיא חברת אלפרד בשנת 2020. בתפקידו הקודם, היה נשיא ו-COO של חברת WeWork צפון אמריקה והוביל את פעילות החברה בצפון אמריקה-קנדה וישראל.קודם לכן, הוא כיהן כמנכ"ל ומייסד אלביט מסחר וקמעונאות (חברת בת של אלביט הדמיה) והוביל את רכישת ופעילות הזיכיונות של מותגי האופנה גאפ, מנגו וג’י סטאר, בישראל ובמדינות נוספות.

בימי השיא של חברת WeWork, חברת חללי העבודה המשותפים, שווי השוק שלה עמד על 47 מיליארד דולרים. כיום, אותה חברה בדיוק, שעברה גניזת הנפקה שתוכננה לפני כשלוש שנים ומיזוג לחברת SPAC לפני מספר חודשים, עומדת על 3.47 מיליארד דולר.

אתם יודעים כבר להסתכל ולהגיד מה לא עבד ב-WeWORK ?
"יש לנו השערות מה היה נכון ולא נכון אבל כל אחד מאיתנו עושה את השיעורים באופן אישי. אני יכול להגיד שהחברה שינתה לנצח את הקטגוריה של השכרת משרדים וגמישות וחוויה בתוך המשרדים. לצד השיעורים הרבים שלקחנו, לפעמים זה דברים שלא קשורים אלינו, עניין של תזמונים ודברים נוספים.

"מה שהכי חשוב זה שהחברה מובילה בתחום ושהיא הונפקה. בסוף אנחנו, בין היתר, הקטליזטורים של התעשייה הזו. מה שכן - היה פה משבר גדול בין חברות צמיחה לבין חברות שמונעות רווחיות והיינו על הצומת של שני אלו".

חברת אלפרד

תחום עיסוק: פלטפורמת ניהול דיירים. החברה מחברת בין בעלי הנכסים לדיירים ולשירותים השונים
היסטוריה: נוסדה ב־2014 ע"י מרסלה ספונה וג’סיקה בק. מטה החברה ממוקם בניו יורק, והיא פועלת ב-44 שווקים ברחבי צפון אמריקה. בשנת 2020, אדם נוימן רכש נתח גדול ממנה והשקיע 30 מיליון דולר
נתונים: גייסה בעבר 45 מיליון דולר ולפני שנתיים עם כניסתו של אדם נוימן, החברה גייסה 42 מיליון דולר נוספים. כעת, היא הודיעה על גיוס 125 מיליון דולר בין היתר כדי  לרכוש את חברת ניהול הנכסים RKW Residential, לצד התרחבות וצמיחה גלובלית