ההתלהבות מהצו של ביידן נרגעה, והביטקוין מוחק את העליות מאתמול

אחרי שנסק אתמול בכ-9%, ושערו הגיע ל-42 אלף דולר, היום הביטקוין מאבד מעל 3,000 דולר מערכו • בהצהרה צוין כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יחתום על צו כדי להמשיך להבטיח את החדשנות "האחראית" בנכסים דיגיטליים

ירידה של 3,000 דולר מאז הפיק של אתמול / צילום: Shutterstock
ירידה של 3,000 דולר מאז הפיק של אתמול / צילום: Shutterstock

העליות החזקות שנרשמו אתמול בשוק הקריפטו לא החזיקו מעמד זמן רב, והבוקר הביטקוין  נופל ב-7% ויורד לרמה של 39.2 אלף דולר ליחידה. זאת, לאחר שאמש הגיע כבר ל-42 אלף דולר בהמשך לפרסום הצהרתו של הנשיא ג'ו ביידן בנוגע למטבעות הקריפטוגרפיים ותחום הבלוקצ'יין בכלל.

פרט לביטקוין, גם האת'ריום  נחלש בקרוב ל-6% ונסחר סביב 2,595 דולר, ובכך משלים ירידה של 10.5% בתוך שבוע. עבור הביטקוין מדובר בירידה שבועית של 9.7%. גם המטבעות הקטנים יותר מאבדים גובה, בהם הבייננס , ריפל , טרה-לונה, דוג'קוין , סלנה וקרדנו. שווי שוק הקריפטו כולו מאבד כ-5%.

לפי הצהרת הבית הלבן, הנשיא ביידן יחתום על צו נשיאותי כדי להמשיך להבטיח את החדשנות "האחראית" בנכסים דיגיטליים. ההצהרה משרטטת את גבולות הגזרה של האסטרטגיה הכלל-ממשלתית בארה"ב להגנה על ציבור המשקיעים בעולמות הקריפטו, ונועד לעודד את הרגולטורים השונים לנסח קווים מנחים וחוקים בנוגע לסיכונים השונים בקריפטו ונגזריו.

מאז שהחלה מלחמת רוסיה-אוקראינה עולה בשווקים חשש שהרוסים ישתמשו במטבעות דיגיטליים על מנת לעקוף את הסנקציות המוטלות עליהם, כך שתחילה משקיעים רבים ראו בצו של ביידן סיבה לדאגה וחששו שהממשל האמריקאי ינהג במטבעות הדיגיטליים ביד קשה. שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן ביקשה ליצור שיתופי פעולה בין משרד האוצר לסוכנויות וקולגות "שיפיקו דוח על עתיד הכסף ומערכות התשלומים".

השרה אמרה שהצו יעסוק בסיכונים הקשורים למימון בלתי חוקי, הגנה על צרכנים ומשקיעים ומניעת איומים על המערכת הפיננסית והכלכלה הרחבה יותר ובסופו של דבר ההתייחסות קיבלה פרשנות חיובית בשווקים ושוק המטבעות הדיגיטליים קפץ ביותר מ-6% בפחות מיממה. הבוקר כאמור השוק כבר מאבד כ-5%, ושוויו מגיע ל-1.75 טריליון דולר לפי האתר CoinMarketCap.

אסף אלמליח אנליסט קריפטו פיננסי בכיר ב-Proxibit, מתייחס בסקירתו לתגובת משקיעי הביטקוין לצו הנשיאותי שג'ו ביידן חתם עליו אתמול. משרד האוצר האמריקאי רוצה לפתח את התחום וליצור שוק הוגן ובטוח יותר, הוא מסביר, ועם זאת מכיר בסיכונים שהתחום מביא איתו ומטפל בו בזהירות הנדרשת. "העובדה שממשלת ארה"ב מדברת על שמירת היתרון התחרותי בתחום המטבעות הדיגיטליים נותנת רמז עבה על הבנת הממשל של כוחם של המטבעות הדיגיטליים. שמירת היתרון חשובה במיוחד אחרי שסין אסרה מסחר וכרייה. התחרות קלה יותר".

אלמליח הוסיף כי "ההתקררות בשוק לא איחרה לבוא, אם כי לא הייתי מקשר זאת לפרסום הדו"ח כי האווירה בו הייתה חיובית. זאת גם אם לוקחים בחשבון את דרישת ביידן ממשרדי הממשלה השונים להכין דוחות על הסיכונים הכרוכים בשימוש במטבעות דיגיטליים וכיצד ניתן להחיל רגולציה משמעותית יותר על התחום".