בריטניה הוסיפה את רומן אברמוביץ' לרשימת האוליגרכים תחת סנקציות

אברמוביץ' הוא אחד מאנשי העסקים העשירים ביותר בבריטניה • האוליגרך הרוסי, ממוצא יהודי, לא יוכל כעת להיכנס למדינה, נכסיו יוחרמו, והחזקות עסקית שלו יוקפאו

רומן אברמוביץ'. לא יוכל להיכנס לבריטניה / צילום: Reuters, Suzanne Plunkett
רומן אברמוביץ'. לא יוכל להיכנס לבריטניה / צילום: Reuters, Suzanne Plunkett

ממשלת בריטניה הוסיפה את האוליגרך רומן אברמוביץ' לרשימת הבכירים הרוסים שעליהם מוטלות סנקציות אישיות בממלכה, כך מדווחים היום (ה') כלי התקשורת בבריטניה.

אברמוביץ' הוא אחד מאנשי העסקים העשירים ביותר בבריטניה. האוליגרך הרוסי, ממוצא יהודי, לא יוכל כעת להיכנס למדינה, נכסיו יוחרמו, והחזקות עסקית שלו יוקפאו. אברמוביץ' הוא גם אזרח ישראלי ופורטוגלי. הונו מוערך ב-15 מיליארד דולר.

בימים האחרונים גברו הקריאות בבריטניה להכניס את אברמוביץ', שבבעלותו אחת מהיאכטות היקרות בעולם, נכסי יוקרה בלונדון ועד לפני כשבועיים - מועדון הכדורגל האנגלי "צ'לסי", לרשימה. בצעד מונע, העביר האוליגרך הרוסי את ההחזקות במועדון לנאמנים, והודיע לאחר מכן כי יעמיד אותו למכירה.

בנימוק הרשמי של הממשלה הבריטית נכתב כי לאברמוביץ' "יחסים הדוקים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מזה עשורים". הממשלה גם כותבת כי חברת EVRAZ שבבעלות אברמוביץ' מספקת הכנסות עתק לממשלה הרוסית שבתורה משתמשת בהן לשם המלחמה באוקראינה.

בנוסף, הרשויות בבריטניה הרחיבו את הרשימה כך שתכלול גם את אולג דריפקסה, אוליגרך רוסי נוסף ממוצא יהודי. הוא נולד באוקראינה, ועשה את הונו בסחר במתכות, באנרגיה ובבנקאות ובבעלותו רשתות מזון גדולות. הונו הוערך ביותר מ-20 מיליארד דולר באחרונה. הרשימה החדשה, שאושרה על ידי הקבינט הבריטי ביום חמישי, מונה שישה שמות נוספים.

אברמוביץ', כפי שמוזכר בפרסומים הרשמיים של ממשלת בריטניה, הוא גם אזרח ישראלי ונחשב לישראלי העשיר ביותר בעולם. הוא תרם רבות לבתי חולים ומוסדות בישראל, לקהילות יהודיות ברחבי העולם, וגם מחזיק בנכסי נדל"ן בישראל.