ביידן הכריז על סיום מעמדה של רוסיה כ"מדינה מועדפת" בתחום הסחר

נשיא ארה"ב: גם שאר החברות בקבוצת ה-G7 צפויות להודיע על הורדת מעמדה של רוסיה בתחום הסחר, מה שיאפשר הטלת סנקציות נוספות על המדינה • הקונגרס בארה"ב אישר חבילת סיוע של 13.6 מיליארד דולר לאוקראינה • לאחר הודעת ביידן, גם האיחוד האירופאי הודיע על שינוי במעמד הסחר מול רוסיה והוצאה לפועל של תוכנית סנקציות רביעית

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין / צילום: Shutterstock
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין / צילום: Shutterstock

19:25

לאחר הודעת ביידן, גם האיחוד האירופאי הודיע על שינוי במעמד הסחר מול רוסיה והוצאה לפועל של תוכנית סנקציות רביעית על רוסיה. האיחוד יאסור על ייצוא מוצרי יוקרה לרוסיה וייבוא של מוצרי ברזל ופלדה.

17:40

כצפוי, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז היום (ו') על צעדים חדשים שארה"ב מפעילה נגד  רוסיה בשל המלחמה באוקראינה. ביידן הכריז על "הסוף של מעמדה של רוסיה כאומה מועדפת" כך שלמעשה מסתיים עידן הסחר הרגיל עם רוסיה. 

עוד אמר ביידן כי גם שאר החברות בקבוצת ה-G7 צפויות להודיע על הורדת מעמדה של רוסיה בתחום הסחר, מה שיאפשר הטלת סנקציות נוספות על המדינה. ייתכן שבהמשך יפעלו ארה"ב ובעלות בריתה להוציא את רוסיה מארגון הסחר העולמי.

14:35

נשיא רוסיה ודלימיר פוטין ציין כי יש "תזוזה חיובית" בשיחות עם אוקראינה, זאת כמה שעות לאחר שציין שהוא יביא לוחמים מהמזרח התיכון לטובת המלחמה. השיח על ההתקדמות במשא ומתן הקפיץ את השווקים באירופה שעולים בחדות ב-1%-3%.

במקביל, רוסיה נמצאת היום בתהליכים של חסימת ווטסאפ ואינסטגרם במדינה. 

07:35

הקונגרס בארה"ב אישר חבילת סיוע של 13.6 מיליארד דולר לאוקראינה, זאת כחלק מתקציב כללי שעבר בגודל 1.5 טריליון דולר שמטרתו הייתה להבטיח את פעילותן הרציפה של מוסדות הממשל.

ג'ו ביידן צפוי להכריז היום (ו') על צעדים חדשים שארה"ב תנקוט נגד רוסיה בשל המלחמה. על פי דיווחים ביידן אמור להכריז על "הסוף של סחר רגיל" עם רוסיה. 

מוקדם יותר, דוברת הבית הלבן אמרה שברוסיה שוקלים להחרים את הנכסים של חברות אמריקאיות ובינלאומיות אשר הפסיקו את פעילותן ברוסיה עקב המלחמה.

על פי דיווחים באוקראינה, כוחות רוסים הפציצו מכון מחקר גרעיני באוקראינה. לא דווחו נפגעים. בנוסף לכך, אוקראינה דיווחה שהיא איבדה קשר רציף עם הכור הגרעיני בצ'רנוביל ולכן לא יכולה להבטיח מידע עדכני מהכור שם.

באוקראינה קוראים ביממה האחרונה לרוסיה "מדינת טרור" - כך קרא לרוסיה נשיא אוקראינה זלנסקי בנאומו אמש: "העולם חייב להכיר בכך שרוסיה היא מדינה טרור.