סלקום | בלעדי

בדרך לעסקת ענק בשוק התקשורת? התוכנית למכירת סלקום להוט

בשבועות האחרונים הפעילו האחים זלקינד את פירמת רואי החשבון EY כדי שתגבש מתווה שיאפשר עסקה בין החברות • המתווה הצפוי הוא שהוט תרכוש את סלקום, שתתחייב למכור את פעילות הטלוויזיה שלה, ואילו הוט תמכור את הוט מובייל

האחים מיכאל ודניאל זלקינד, בעלי השליטה בדסק''ש / צילום: ישראל הדרי
האחים מיכאל ודניאל זלקינד, בעלי השליטה בדסק''ש / צילום: ישראל הדרי

האם השליטה בחברת התקשורת סלקום , מנכסיה הבולטים של קבוצת דיסקונט השקעות , עומדת למכירה? לגלובס נודע כי בשבועות האחרונים מנסה רו"ח יובל גנני, שותף בכיר בפירמת רואי החשבון EY, לקדם מהלך למכירת השליטה בסלקום,  בשליחותם של האחים דניאל ומיכאל זלקינד, השולטים בחברת אלקו  שמחזיקה כ-30% ממניות דסק"ש (החזקה דומה לזו של חברת הנדל"ן מגה אור, שבשליטת צחי נחמיאס).

במסגרת המתווה שגיבש גנני, מי שמיועדת לרכוש את השליטה בסלקום, הנסחרת בשווי של 2.7 מיליארד שקל (דסק"ש מחזיקה 45% מהמניות), היא קבוצת התקשורת הוט שבשליטת אלטיס של פטריק דרהי. כדי שהדבר יתאפשר נדרשת הוט, על-פי המתווה,  למכור את חברת הסלולר הוט מובייל, בעוד שסלקום אמורה בתרחיש שכזה למכור את פעילות הטלוויזיה שלה המתחרה בהוט. לא נמסרו תגובות לידיעה. 

 
  

הוט וסלקום פועלות באותם שווקים ונחשבות לשחקניות גדולות וחזקות בהם, כך שמיזוג בין שתי הקבוצות הוא בעייתי מאוד, וסביר להניח שאף רגולטור לא יאשר זאת. לכן  במתווה של גנני מוצע למכור את הוט מובייל לשחקן חיצוני, על-מנת שלא יפחת מספר השחקנים בשוק הסלולר. הוט מובייל היא שחקנית סלולר משמעותית עם 1.5 מיליון מנויים (כמחצית ממנויי סלקום), והיא גם גורם מחולל תחרות בשוק זה. 

לגבי פעילות הטלוויזיה של סלקום, המונה כרבע מיליון מנויים (כשליש ממנויי הטלוויזיה של הוט), השאלה היא כיצד החברה תיפטר ממנה לאחר שבדירקטוריון סלקום כבר הוחלט שהשנה תגובש החלטה כיצד והאם להמשיך בפעילות זו.

ברור שסלקום תמומש, השאלה רק מתי 

אלקו של האחים זלקינד השקיעה אשתקד 405 מיליון שקל ברכישת 29.8% ממניות דסק"ש והפכה לבעלת המניות השנייה בגודלה בקבוצה אחרי מגה אור של צחי נחמיאס, שמכהן כיו"ר דסק"ש (בחברה אין גרעין שליטה). מיכאל (מייקי) זלקינד משמש כדירקטור בסלקום ובדסק"ש. 

בחלוקה הפנימית בין נחמיאס לזלקינד, מופקד נחמיאס על האסטרטגיה הקשורה לעסקי הנדל"ן של דסק"ש, בעוד שזלקינד מופקד על זו הקשורה לסלקום. עוד בטרם הושלמה מכירת מניות דסק"ש למגה אור ולאלקו, הכריזה מגה אור כי בכוונתה לפעול לכך שדסק"ש תתמקד בתחום הנדל"ן (נכסים ובניין-גב ים) ותממש את נכסיה האחרים.

 כך שהשאלה אינה האם סלקום תמומש, אלא מתי.