תקשוב | בלעדי

תקשוב נכנסת לתחום עמודי התאורה החכמים

חברת תקשוב רכשה את ארפל המשווקת את סיגניפיי מהמובילות העולמיות בתחום התאורה החכמה • תקשוב עוסקת בתחום מוקדי השירות ונחשבת לחברה הגדולה בישראל בתחומה • העמוד החכם הוא עמוד תאורה לכל דבר ומעוצב כך, אלא שהוא עונה על הצורך הקריטי של חברות הסלולר לצופף את הרשת באתרים קטנים במסגרת הכניסה לעולמות ה-IOT והדור החמישי

עמודי תאורה חכמים / צילום: Shutterstock
עמודי תאורה חכמים / צילום: Shutterstock

חברת תקשוב נכנסת לעולם עמודי התאורה החכמים. לאחרונה רכשה תקשוב את חברת ארפל שהייתה יבואנית עמודי התאורה של סיגניפיי, לשעבר פיליפס תאורה, שהיא בין המובילות בעולם בתחום.

תקשוב עוסקת בתחום מוקדי השירות ונחשבת לחברה הגדולה בישראל בתחומה. הכניסה שלה לעולם עמודי התאורה הוא חלק מההתפתחות של הקבוצה לתחומים נוספים מחוץ לעולמות המסורתיים שלה.

עמודי התאורה החכמים טומנים בחובם פוטנציאל גדול מאד על הנייר ובשנים הקרובות מסקרן יהיה לראות עד כמה התחום יתפתח. הרעיון בעמוד התאורה החכם הוא שהוא מאפשר שורה של שירותים שמבוקשים מאד בימינו. ראשית העמוד החכם הוא עמוד תאורה לכל דבר ומעוצב כך, אלא שהוא עונה על הצורך הקריטי של חברות הסלולר לצופף את הרשת באתרים קטנים במסגרת הכניסה לעולמות ה-IOT והדור החמישי.

עמוד תאורה חכם הוא אתר סלולרי ממוזער שמקבל תקשורת רחבת סרט דרך סיב או דרך גלים מילימטריים (לאחרונה חשפנו בגלובס על שיתוף פעולה בין סיגניפיי לבין סיקלו שמספקת פתרונות אלחוטיים רחבי פס בתחום הגלים המילימטריים) ומכסה שטח קטן בקצב גבוה.

העמוד יכול לאפשר שורה של שירותים נוספים כגון עמוד הטענה לרכבים חשמליים, יכול להיהפך למערכת כריזה בחירום, להתקין עליו סנסורים שונים לניטור איכות סביבה, כגון חיישני רעש וזיהום אוויר, מצלמות ועוד, וכמובן לשמש כאמצעי להרחבת קליטה סלולרית. משה צמיר יהיה מנכ"ל הפעילות. עוד נודע שהחברה פנתה לחברות הסלולריות, לרשויות מקומיות, ולחברות תקשורת נוספות בניסיון לעניין אותם בפתרון.