במקום שדה התעופה: יצא לדרך מכרז לבניית מלונות חדשים באילת

את המכרז מפרסמים רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות לטובת הקמה של חמישה מתחמים למלונאות ונופש ברובע השדה באילת • במתחמים יוקמו 721 חדרי האירוח, מרכזי מסחר ותעשייה, בנייני מגורים, טיילת ומדרחוב

מתחם השדה באילת / הדמיה: נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים
מתחם השדה באילת / הדמיה: נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים

מכרז לבנייה של 721 יחידות אירוח למלונאות ברובע השדה באילת יוצא לדרך. את המכרז מפרסמים רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות לטובת הקמה של חמישה מתחמים למלונאות ונופש ברובע השדה באילת. במתחמים בהם יוקמו חדרי האירוח, בשטח שבו פעל שדה התעופה בעיר, יוקמו גם מתחמי מסחר ותעשייה, מגורים, טיילת ומדרחוב.

באילת פזורים כ-11 אלף חדרים בבתי מלון שמספרם נוצר יציב לאורך שנים. העיר אילת משוועת לתוספת של חדרי לינה שיאפשרו גם את הוזלת מחירי החופשה היקרים בעיר הנופש הדרומית. עיקר הנופשים באילת, עוד לפני מגפת הקורונה ובעיקר במהלכה הם תיירי הפנים. בעיריית אילת שואפים להגביר ולעודד תיירים להגיע ולנפוש בעיר ולשם כך ברור שנדרשים גם חדרי אירוח בדרגת מחיר בינונית וזולה. יצוין כי הטיסות לשדה התעופה רמון שהופעלו בשעתו על ידי חברות לואו קוסט במטרה לעודד תיירות חורף באילת, בשלב זה לא יחודשו.

במסגרת המכרז תוגבל זכייה של עד שני מתחמים לחברה אחת וכמו כן לחברות קשורות. חמשת המתחמים המשווקים במכרז משתרעים על שטחים בגודל שונה: מ-2,261 מ"ר לבנייה של כ-79 יחידות אכסון מלונאי ועד ל-8,073 מ"ר לבנייה של כ-283 יחידות אכסון מלונאי. מתחמים נוספים מיועדים לבנייה של כ-85 חדרים ומתחם נוסף יכיל 189 חדרים. סה"כ בכלל המתחמים יבנו כאמור 721 יחידות אכסון מלונאי.

המלונות שיוקמו במתחם הגדול שהתפנה בעיר יקבלו עדיפות למיקום שיאפשר מבט לנוף ים סוף ולהרי אדום באמצעות חזית מלונות רציפה. לצידם צפוי לקום מדרחוב תיירותי-מסחרי.

במכרז מזמינה רשות מקרקעי ישראל את ציבור היזמים להגיש הצעות לחתימה על חוזה פיתוח לארבע שנים שבעקבותיו ייחתם חוזה חכירה לתקופה של 98 שנים, עם אופציה להארכה לעוד 98 שנים.