טבע תורמת תרופות בשווי 11 מיליון דולר לטובת טיפולים בפליטים מאוקראינה

חברת התרופות הישראלית הודיעה על תרומה של מוצרים רפואיים חיוניים בשווי של למעלה מ-11 מיליון דולר, המיועדים לטיפולים אקוטיים כחלק מהתמיכה ההומניטרית המוענקת לפליטים מאוקראינה

מרכז לוגיסטי של טבע בשוהם / צילום: סיון פרג'
מרכז לוגיסטי של טבע בשוהם / צילום: סיון פרג'

חברת התרופות טבע  נרתמת לסיוע לפליטים מאוקראינה: החברה הודיעה היום על תרומה של מוצרים רפואיים חיוניים בשווי של למעלה מ-11 מיליון דולר, המיועדים לטיפולים אקוטיים כחלק מהתמיכה ההומניטרית המוענקת לפליטים.

התרומה של טבע כוללת למעלה 1.3 מיליון אריזות, בשווי של למעלה מ-10.8 מיליון דולר (עלות רכישה סיטונאית). טבע מציינת כי מרבית התרומה נעשתה בשיתוף עם השותף הוותיק שלה Direct Relief. עוד מציינים בחברה כי רבות מהתרופות נמנות ברשימת התרופות החיוניות של ארגון הבריאות העולמי (WHO) והן מיועדות בעיקר לטיפולים אקוטיים כגון זיהומים הדורשים אנטיביוטיקה, מצבי נשימה ועוד.

בד בבד, טבע תרמה למעלה מ-25 אלף אריזות אנטיביוטיקה בשווי של כ-186 אלף דולר לאיחוד הצלה, ארגון החירום הישראלי, כסיוע למחנות פליטים ובתי חולים שדה במולדובה, על גבול אוקראינה. התרופות הגיעו ליעדן בשבוע שעבר ומסייעות בטיפול באלפי פליטים שנמלטו מהמלחמה.

טבע גם משתפת פעולה עם People in Need, ארגון לא-ממשלתי אירופאי, במטרה לספק כ-82 אלף אריזות (בשווי של כ-180 אלף דולר) של מוצרים לתינוקות וילדים אוקראינים, הנאבקים בתנאי היגיינה לקויים כתוצאה מהמשבר ההומניטרי.

עובדי טבע וארגזי הציוד והתרופות שנתרמו / צילום: טבע סלא
 עובדי טבע וארגזי הציוד והתרופות שנתרמו / צילום: טבע סלא

טבע מסרה כי "כחברת תרופות מובילה, אנו מקיימים את האחריות והמחויבות שלנו לספק רפואה קריטית וחיונית לכל המטופלים, בכל מקום בו הם נמצאים בעולם. בהתאם לייעודה של טבע לספק גישה לתרופות איכותיות ולשפר את חייהם של חולים ברחבי העולם, אנו בוחנים כעת תכניות תרומות נוספות ברחבי אירופה, ומקיימים דיאלוג עם רשת השותפים הנאמנים שלנו וארגוני סיוע הומניטרי בינלאומיים אחרים כדי להבין את הצרכים המתפתחים ולתרום ממומחיותינו ובעזרת שרשרת האספקה שלנו, תוך שאנו עושים כל שביכולתנו כדי להמשיך ולספק כל העת את סל התרופות החיוניות העצום שלנו לחולים אחרים".

טבע, בניהולו של קאר שולץ, נסחרת בניו יורק ובתל אביב לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר.