חברה חוץ-בנקאית נוספת בדרך לבורסה: אי.בי.אי ינפיק את קוואליטי לפי שווי של 120 מיליון שקל

בית ההשקעות ינסה לגייס 30 מיליון שקל כך שהשווי אחרי הכסף יגיע ל-150 מיליון שקל • החברה פעילה בשני ערוצים מרכזיים: מתן אשראי לטווח קצר ומשכנתאות הפוכות

דייב לובצקי, מנכ''ל אי.בי.אי / צילום: אילן בשור
דייב לובצקי, מנכ''ל אי.בי.אי / צילום: אילן בשור

אי.בי.אי קוואליטי קרדיט אחזקות, זרוע המימון החוץ-בנקאי של בית ההשקעות אי.בי.אי, הגישה הערב (ב') טיוטת תשקיף לקראת הנפקת החברה. אי.בי.אי קוואליטי מתמחה במתן אשראי ללווים פרטיים כנגד בטוחות נדל"ן ופעילה בשני ערוצי פעילות מרכזיים: מתן אשראי לטווח קצר ומשכנתאות הפוכות.

לגלובס נודע כי בבית ההשקעות מתכננים להנפיק את חברת המימון על פי שווי של 120 מיליון שקל, לפני הכסף, ולגייס בהנפקה 30 מיליון שקל, כך שהחלק המונפק יעמוד על 20% מהחברה. אם ההנפקה תושלם תצטרף אי.בי.אי קוואליטי לכ-20 חברות אשראי חוץ-בנקאי שכבר נסחרות בבורסה בתל אביב.

נכון לסוף שנת 2021 החברה מנהלת תיק אשראי של 506 מיליון שקל. מאז הקמתה החברה העניקה אשראי בסך של למעלה מ- 900 מיליון שקל הפזורים על למעלה מ- 1700 הלוואות.

החברה הוקמה והתאגדה בישראל בחודש פברואר 2016 תחת השם קוואליטי הנדסה פיננסית יזמות ואחזקות בע"מ. בשנת 2019 בית ההשקעות רכש את השליטה בחברה ובחודש יוני 2021 שונה שמה של החברה לשמה הנוכחי. הנפקת ניירות הערך על-פי תשקיף להשלמה זה הינה הצעה ראשונה של ניירות ערך של החברה.

לקוואליטי תשתית רחבה וייחודית להאצת צמיחה הכוללת מאות יועצי משכנתאות ואשראי ונגישות לגופים מוסדיים וללקוחות כשירים המהווים את מקורות המימון. הכנסות החברה בשנת 2021 הסתכמו ב-18 מיליון שקל והרווח הנקי עמד על 6 מיליון שקל.

קרן האשראי של החברה מנהלת נכון לסוף השנה שעברה 425 מיליון שקל כשרוב תיק האשראי הנו במח"מ קצר של עד שנתיים ו-100% מההלוואות מגובות בנדל"ן.

במאי 2021 החברה החלה לפעול בתחום המשכנתא ההפוכה ועד לסוף השנה צברה תיק מנוהל של 81 מיליון שקל. החברה מדווחת על צפי לצמיחה מואצת וגידול של 120-180 מיליון בתיק המשכנתאות ההפוכות בשנת 2022.

את ההנפקה ילוו חברת החיתום פועלים אי.בי.אי חיתום ואפסילון חיתום שתשמש כחתם מתמחר כן ע"ד גור נאבל ממשרד עו"ד גולדפרב זליגמן.