קיפאון בהכנסות וירידה של כ-14% ברווח הנקי: ויליפוד מסכמת את שנת 2021

הכנסותיה של יבואנית ומשווקת מוצרי המזון עמדו במקומן והסתכמו ב-454 מיליון שקל, בדומה לשנת 2020, בעוד הרווחיות נשחקה • בעל השליטה צביקה ויליגר: "ויליפוד נותנת כתף במאבק ביוקר המחיה, וזה מתבטא בדוחותיה"

יו"ר ויליפוד, צביקה ויליגר / צילום: אלעד גוטמן
יו"ר ויליפוד, צביקה ויליגר / צילום: אלעד גוטמן

יבואנית, יצרנית ומשווקת המזון ויליפוד פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2021 ולשנה כולה, והציגה קיפאון בהכנסות שהסתכמו במהלך השנה החולפת ב-454 מיליון שקל, בדומה לשנת 2020. לצד זאת החברה רשמה עלייה בעלות המכירות ובהוצאות ההנהלה וגידול חד בהוצאות המימון, מה שהביא לירידה ברווח הנקי וברווח התפעולי.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של ויליפוד, שבשליטת האחים יוסי וצביקה ויליגר, ירד בשיעור של כ-13.6% והסתכם לכ-45.1 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-52.2 מיליון שקל בשנת 2020.

הרווח התפעולי ירד בשיעור של כ-14.4% והסתכם ל-48.4 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי בסך של כ-56.6 מיליון שקל בשנת 2020. הירידה ברווחיות מיוחסת בעיקר להתייקרות חומרי הגלם ולעלייה מהותית במחירי ההובלה הימית. לדברי החברה, ההתייקרויות החלו להשפיע החל מהרבעון השלישי של 2021 ועד לסוף השנה.

לפי הדוח, ויליפוד שמרה על רמה זהה של הכנסות ממכירות בשנת 2021 ביחס לשנה הקודמת, כאמור, ולמרות ירידה כללית במכירות בשוק המזון. החברה מסבירה זאת בזכות השקת מוצרים חדשים, שיפור הנראות של מוצריה בחנויות ושיפור מערך הסחר והמכירות.

מתחילת 2022 ירדה מניית ויליפוד השקעות ב-6.6%, אך ב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-6.9%, מה שמשווה לה שווי שוק נוכחי של כ-508 מיליון שקל.

צביקה ויליגר, יו"ר ויליפוד, מסר בתגובה לדוחות כי "החברה לקחה על עצמה לתת כתף במאבק ביוקר המחיה", וציין כי המהלכים שלה לטובת זאת משתקפים בדוחות גם ברבעון הקודם וגם בזה הנוכחי, "כאשר אנו סופגים את חלקנו בעליות במחירי ההובלה והייצור".

עוד הוסיף ויליגר כי "הצרכן הישראלי נחשף מבין את ההזדמנות לחיסכון שבמעבר לסל הקניות שאנחנו מציעים, וזאת הסיבה לכך שבניגוד לירידה של 4% בשוק המזון הישראלי המכירות שלנו נותרו זהות".