סנקציות בארה"ב: האחוזה של האוליגרך רומן אברמוביץ' על הכוונת

סוכני הנדל"ן ועורכי דין בארה"ב מתכוננים לרגע שממשל ארה"ב יטיל סנקציות ויקפיא את נכסי האוליגרכים • במידה והממשל יפעל, האחוזה של רומן אברמוביץ', שנשארה רשומה על שמו, תימכר בשווי של 50 מיליון דולר

רומן אברמוביץ' / צילום: Associated Press, Martin Meissner
רומן אברמוביץ' / צילום: Associated Press, Martin Meissner

בעוד בממשל האמריקאי שוקלים להטיל סנקציות על נכסי האולגרכים שבשטחה בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, סוכני הנדל"ן ועורכי הדין המקומיים כבר בודקים את האוצרות שעשויים להתגלגל לידיהם, אם הסנקציות יוטלו. לפי הדיווחים, גוברת התעניינותם בנכסי האוליגרך רומן אברמוביץ' שרשומים על שמו ונמצאים בשטחי ארה"ב.

אברמוביץ, שנכסיו הוקפאו באנגליה ובקנדה, מחזיק בעיירת הסקי והנופש סנומס ליד אספן היוקרתית שבהרי הרוקי בקולורדו, ארה"ב, אחוזה בגודל 14 אלף מ"ר המשתרעת על 200 דונם. לפי סוכני הנדל"ן, האחוזה נקנתה בשווי של כ-36 מיליון דולר וכיום שוויה מוערך בכ-50 מיליון דולר.

מבחינת הסוכנים, רכישת האחוזה היא הזדמנות של ממש לתפוס נדל"ן באיכות גבוהה, שכן מרבית הנכסים של האוליגרכים בארה"ב, מוחזקים דרך חברות קש אנונימיות או חברות באחריות מוגבלת שאינן תאגיד, במטרה להסוות את בעלותם. בנוסף, בשנים האחרונות האוליגרכים נראו מסתירים את נכסיהם על ידי העברתם לחברים, משפחה ועמיתים. כך, ב-2018 אברמוביץ העביר על שמה של גרושתו את שלושת הבתים שבבעלותו במנהטן ובוושינגטון הבירה.

מאחר והאחוזה באספן רשומה על שמו של אברמוביץ', כך לפי הרישומים של העיר, הרי שאם יוטלו הסנקציות מדובר בהזדמנות של ממש עבור סוכני הנדל"ן ועורכי הדין המקומיים.