הקדנציה של אברכהן בשופרסל: תשואה של יותר מ-200% ושכר של כ-50 מיליון שקל

ענקית הקמעונאות שופרסל פרסמה דוחות לשנת 2021, השנה האחרונה לכהונתו של המנכ"ל איציק אברכהן, שפורש לאחר כעשור • עלות שכרו אשתקד הסתכמה ב-7.1 מיליון שקל; עלות שכרו של היו"ר יקי ודמני עמדה על 2.5 מיליון שקל

איציק אברכהן, מנכ''ל שופרסל הפורש / צילום: סיון פרג'
איציק אברכהן, מנכ''ל שופרסל הפורש / צילום: סיון פרג'

שנת 2021 הייתה השנה האחרונה לכהונתו של מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, שכיהן בתפקידו במשך עשור ונחשב לגורם מרכזי בהצלחתה של הרשת. לפני כחודשיים הודיע אברכהן במפתיע על פרישתו מהתפקיד, שתתרחש בפועל בסוף החודש הנוכחי. במקומו ייכנס לתפקיד המנכ"ל עופר בלוך, שמשמש כיום כמנכ"ל חברת החשמל.

מדוחות שופרסל עולה כי עלות השכר של אברכהן הסתכמה אשתקד בכ-7.1 מיליון שקל (שכר בסיס כ-2.7 מיליון שקל, בונוס של 2.5 מיליון שקל ותשלום מבוסס מניות של כ-1.9 מיליון שקל). יו"ר החברה, יקי ודמני, זכה לשכר בעלות של כ-2.5 מיליון שקל ב-2021; ואילו ארבעה בכירים נוספים ברשת (המשנים למנכ"ל דוד לרון וניר מטוסביץ', הסמנכ"ל ערן מאירי ומנכ"ל רשת Be אורי וטרמן) קיבלו כל אחד 2.5-2.9 מיליון שקל. 

בסך-הכול מסיים אברכהן קדנציה של עשר שנים כמנכ"ל שופרסל עם שכר מצטבר בעלות של יותר מ-50 מיליון שקל. הסכם העסקתו של אברכהן כולל תקופת הודעה מוקדמת של ארבעה חודשים ותקופת הסתגלות דומה (ארבעה חודשים), שבהם יהיה זכאי למלוא תנאי ההעסקה ללא המענק השנתי. 

מאז מונה אברכהן למנכ"ל ועד היום מציגה מניית שופרסל , שנכנסה במהלך תקופתו כמנכ"ל למדד ת"א-35, עלייה של יותר מ-200%, כך שהיא משקפת לרשת שווי שוק נוכחי של כ-7.5 מיליארד שקל. באותה תקופה מציג מדד ת"א-35 תשואה נמוכה משמעותית, של כ-85%.