המחליף של אברכהן: עופר בלוך נבחר למנכ"ל החדש של שופרסל

בלוך מכהן כמנכ"ל חברת החשמל מאז 2015 • הוא מחליף את איציק אברכהן שכיהן כמנכ"ל שופרסל במשך עשור

עופר בלוך / צילום: שלומי יוסף
עופר בלוך / צילום: שלומי יוסף

ועדת האיתור הכריעה: עופר בלוך ימונה למנכ"ל שופרסל במקום איציק אברכהן, שכיהן כמנכ"ל החברה במשך עשור. בלוך מכהן היום כמנכ"ל חברת החשמל, תפקיד אליו מונה במרץ 2015.

לפני כן שימש בלוך כמנכ"ל נייר חדרה במשך חמש שנים, כנשיא ומנכ"ל נטפים, כנשיא ומנכ"ל yes שירותי לוויין וכמנכ"ל תשלובת החלב של תנובה. המינוי ייכנס לתוקף עם סיום תקופת ההודעה המוקדמת בחברת החשמל.

אברכהן הודיע על עזיבתו במפתיע ב-23 בינואר, ושעות ספורות לאחר הפרסום השתרבב שמו של אורי קילשטיין, מנכ"ל קניוני עזריאלי, כמועמד המוביל להחליפו. בהמשך עלו שמותיהם של בלוך ושל אורי וטרמן כמועמדים בולטים, והיום (ד') קבעה ועדת האיתור כי בלוך הוא מנכ"ל שופרסל החדש.

חילוקי דעות בין אברכהן ליו"ר שופרסל

אברכהן מסיים כהונה ארוכה שנחשבת מוצלחת ומשאיר אחריו חברה חזקה עם זרוע אונליין דומיננטית. הוא הוביל את רכישת ניו-פארם ומיתוגה מחדש וכן את התרחבות המותג הפרטי של החברה. אולם על-פי הערכות בשוק, מה שזירז את הודעת הפרישה היה חקירת רשות התחרות שהחלה לפני מספר חודשים בחשד לתיאום מחירים וכן חילוקי דעות עם היו"ר יקי ודמני.

לפני כשנתיים הפכה חברת שופרסל סופית לנטולת גרעין שליטה, ולתפקיד היו"ר מונה יקי ודמני, שמחזיק בהיסטוריה ארוכה בתחום הקמעונאות. על-פי הערכות, כאמור, הפרשות האחרונות, לרבות החקירה והפרסום אודות האתר החרדי שהפעילה שופרסל במקביל, הובילו לחיכוכים מסוימים בן השניים, שהאיצו את הודעת הפרישה של אברכהן, שתכנן ממילא לפרוש בתקופה הקרובה.

משופרסל נמסר כי בלוך ניהל חברות בתחום מוצרי הצריכה והוביל מהלכים אסטרטגיים ושינויים מורכבים בארגונים מובילים, וכי הוא מציג ניסיון עשיר בניהול חברות ציבוריות, לצד עבודה מול שוק ההון והיכרות עמוקה מול שורה ארוכה של רגולטורים בתחומים שונים.

יקי ודמני, יו"ר קבוצת שופרסל, מסר לאחר ההודעה על המינוי: "עופר בלוך הוא מנהל מנוסה מהשורה הראשונה של המנכ"לים בישראל, ואנו מברכים אותו של מינויו לתפקיד. לעופר יש ניסיון עסקי וניהולי עשיר לצד היכרות מעמיקה עם עולם המזון ומוצרי הצריכה והצרכן הישראלי. הוא האדם הנכון להוביל את שופרסל להמשך צמיחה והתמודדות מול האתגרים הניצבים בפני החברה בשנים הקרובות. אני מבקש להודות לאיציק אברכהן על שהוביל את שופרסל לקבוצת הקמעונאות המובילה בישראל, ומאחל לו המשך עשייה מבורכת בכל דרך שיבחר".

"אני נרגש מהמינוי ומהצטרפותי למשפחת שופרסל", מסר בלוך. "שוק המזון ומוצרי הצריכה מרתק ונמצא בתהליך של שינוי משמעותי, המחייב מיקסום יכולות הנמצאות בשופרסל ומיצוי הזדמנויות עסקיות. אני בהחלט מוכן לאתגר".