הגט של המשאיות בדרך לת"א: אפליקציית גטראק מכוונת להנפקה לפי שווי של 60 מיליון שקל

החברה, שהוקמה לפני כשנתיים בלבד, מחברת בין עסקים למובילי משא כבד באמצעות מערכת חכמה מבוססת אלגוריתם • גטראק גייסה עד כה בסך הכול כחצי מיליון דולר בשלב הסיד, וסיימה את 2021 עם הכנסות בהיקף של כ-2 מיליון דולר

מתוך אפליקציית גטראק
מתוך אפליקציית גטראק

חרף דעיכתו של גל ההנפקות הראשוניות בבורסה בתל אביב בחודשים האחרונים, בעיקר בכל האמור לחברות טכנולוגיה צעירות, סטארט-אפים מקומיים עדיין מקדמים מהלכים של גיוס הון מהציבור. לגלובס נודע כי אפליקציית GeTruck (גטראק), המצהירה על עצמה כמי ש"מחברת בין עסקים לבין אלפי מובילי משא כבד בפריסה ארצית באמצעות מערכת חכמה", פועלת לגיוס של כ-17 מיליון שקל לפי שווי של כ-60 מיליון שקל לפני הכסף. את מהלך ההנפקה מובילה חברת החיתום אוריון.

לפי נתוני IVC, גטראק הוקמה בשנת 2019 על ידי היזמים רום גרינפלד, לאוניד שניידרמן ואלירן מסיקה. גרינפלד מכהן כמנכ"ל ושניידרמן הוא מנהל הטכנולוגיה הראשי (CTO). החברה גייסה עד כה בסך הכול כחצי מיליון דולר בשלב הסיד, שבו השתתפו משקיעים פרטיים, וביניהם אבי גולדפינגר, אבי צור ועומרי מליכס, Quantum Hub - האקסלרטור של קבוצת תעבורה-לבנת, וכן HLabs.

גטראק מפתחת מערכת ניהול תחבורה מבוססת אלגוריתם, כדי לנצל באופן מקסימלי משאבים בשרשרת האספקה היבשתית. לפי אתר האינטרנט שלה, היא מאפשרת לעסקים לאתר עבורם מוביל ולקבל הצעות מחיר ישירות אל הטלפון הנייד, ומתריעה בזמן אמת על עיכובים ופקקים. בין החברות שמשתמשות בשירותיה, לפי אתר האינטרנט שלה, נמצאות שופרסל, איסכור, דלק ו-וואלה שופס. ככל הידוע החברה ייצרה אשתקד הכנסות של כ-2 מיליון דולר, והיא צופה קפיצה משמעותית בשנה הנוכחית.

הפלטפורמה של גטראק מוצאת עבור בית העסק את ההובלה המתאימה ביותר, החל משלב הצעת המחיר ועד סיום מוצלח של ההובלה ותשלום, באמצעות המידע שהיא מקבלת הן מבית העסק הן ומבעלי המשאיות הרשומים במערכת.

תשקיפי חברות טכנולוגיה ממשיכים לטפטף לבורסה

אשתקד נהנתה הבורסה בתל אביב משיא של קרוב ל-100 הנפקות ראשוניות, רובן של חברות טכנולוגיה, אולם הקצב ירד משמעותית בשלהי 2021 ובתחילת 2022, גם לנוכח הפסדים כבדים שנגרמו למשקיעים במרבית ההנפקות הללו. עם זאת, טיוטות תשקיפים של חברות טכנולוגיה ממשיכות להגיע לבורסה, גם אם בטפטוף. כזו היא חברת טי.וי. פייג' (TVPage) שפיתחה פלטפורמה שמאפשרת שילוב סרטונים ותמונות של יוצרי תוכן בחנויות מקוונות. רואי החשבון של החברה מצמידים לדוחותיה הכספיים הערת עסק חי לנוכח פסדים צבורים בסך של 10.6 מיליון דולר וגירעון בהון העצמי של 1.3 מיליון דולר.

חברה נוספת שנערכת להנפקה בתל אביב היא סיקלו ערים דיגיטליות. סיקלו היא חברה ותיקה יחסית שהוקמה ב-2007, העוסקת במחקר, פיתוח, ייצור (באמצעות קבלני משנה), שיווק ומכירה של פתרונות תקשורת אלחוטית בפס רחב המאפשרים יישומי עיר דיגיטלית - כגון חיבוריות אינטרנט לעסקים ומגורים, פריסת רשתות סלולריות בדור 5, הקמת תשתית לרכב אוטונומי, פריסת מצלמות אבטחה וחיישנים, וכדומה. גם לדוחות סיקלו מצורפת הערת "עסק חי" והתשקיף מציין שיש לה הפסדים מצטברים של כ-77 מיליון דולר מיום הקמתה, ולצד זאת גירעון של 13.5 מיליון דולר בהון העצמי.