דוחות אלקו: הרווח הנקי זינק פי ארבעה ברבעון הרביעי של 2021

קבוצת אלקו מסכמת את 2021 עם רווח נקי של 545 מיליון שקל, כמעט כפול מהרווח שנרשם בשנה הקודמת • חברת ההחזקות של האחים מייקי ודני זלקינד הכריזה חלוקת דיבידנד של 50 מיליון שקל לבעלי המניות, ועל השקת תוכנית לרכישה עצמית של אג"ח בהיקף של עד 100 מיליון שקל

מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד, בעלי חברת אלקו / צילום: ישראל הדרי
מיכאל (מימין) ודניאל זלקינד, בעלי חברת אלקו / צילום: ישראל הדרי

קבוצת אלקו , מחברות ההחזקה הגדולות במשק, מסכמת את 2021 עם רווחי שיא ותנופת פעילות בכל חברות הקבוצה. הרווח הנקי לבעלי המניות של אלקו זינק בשנת 2021 ב-92% לשיא של כ-545 מיליון שקל, וזאת לעומת 284 מיליון שקל ב-2020.

ברבעון הרביעי לבדו רשמה החברה רווח נקי לבעלי המניות של 213 מיליון שקל, פי ארבעה מזה שנרשם ברבעון המקביל ב-2020. במקביל לפרסום הדוחות, הכריזה אלקו על חלוקת דיבידנד של 50 מיליון שקל לבעלי המניות, ועל השקת תוכנית לרכישה עצמית של אגרות חוב בהיקף של עד 100 מיליון שקל, כאשר לחברה חוב פיננסי (נטו) סולו של 497 מיליון שקל נכון לסוף 2021.

בזכות הרווחים הגבוהים התחזק ההון העצמי לבעלי המניות של אלקו ל-2.06 מיליארד שקל בסוף 2021, לעומת 1.6 מיליארד שקל בסוף 2020.

אלקו נסחרת בבורסה לפי שווי של 7.3 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה הניבה תשואה מתואמת דיבידנדים של כ-308% בשלוש השנים האחרונות ושל כ-640% בשש השנים האחרונות. בעלי השליטה בקבוצה הם האחים דני ומייקי זלקינד, שמחזיקים ב-65.5% ממניותיה בשווי של 4.81 מיליארד שקל. עלות שכרם של השניים אשתקד עמדה על כ-5.8 מיליון שקל כל אחד.

אלקטרה תרמה 227 מיליון שקל לרווחים

אלקו שולטת בארבע חברות ציבוריות עיקריות: חברת הבנייה והתשתיות אלקטרה , קמעונאית מוצרי החשמל והמזון אלקטרה מוצרי צריכה  (אמ"צ), ספקית הגז הביתי סופרגז , וכן חברת אלקטרה נדל"ן  העוסקת בניהול קרנות השקעה בנדל"ן מניב (בעיקר למגורים) בארה"ב.

בשנת 2021 תרמו כל ארבע החברות לתוצאות קבוצת אלקו. אלקטרה תרמה רווח של 227 מיליון שקל, אלקטרה מוצרי צריכה תרמה רווח של 172 מיליון שקל, אלקטרה נדל"ן תרמה רווח של 423 מיליו שקל ואילו סופרגז תרמה רווח של 38 מיליון שקל. רווח נוסף של 113 מיליון שקל הגיעה מהשקעותיה האחרות של אלקו, ובהן דסק"ש ודרים גרופ.

אבי ישראלי, משנה למנכ"ל אלקו (שזכה לשכר בעלות של 6 מיליון שקל), אמר כי "אנחנו מסכמים את 2021 עם תוצאות שיא ועלייה חדה בכל הפרמטרים המרכזיים - הכנסות, EBITDA ורווח נקי לבעלי המניות. בתוך כך, אנו נמצאים בתנופת עשייה גדולה בכל החברות הבנות שלנו תוך מיקוד ומינוף חוזקות הקבוצה ויצירת מנועי צמיחה משמעותיים לשנים הבאים".

בדבריו ציין ישראלי כי אלקטרה נדל"ן מנהלת כיום הון של כ-3.2 מיליארד דולר במספר קרנות השקעה וממשיכה בפיתוח הפעילות וביצירת מנועי צמיחה חדשים. "לאחרונה עדכנה שהגיעה ליעד הגיוס הראשוני של 500 מיליון דולר בריט המלונאות בארה"ב שהקימה, וכן על עסקה ראשונה מחוץ לארה"ב, במסגרתה רכשה בניין משרדים בלונדון באמצעות הקרן החדשה שהקימה להשקעות בתחום המשרדים בבריטניה".

באשר לאלקטרה ציין ישראלי כי צבר ההזמנות צמח משמעותית לרמה של כ-23 מיליארד שקל. "החברה ביצעה השנה כניסה אסטרטגית לתחום התחבורה הציבורית, שאנו רואים בו פוטנציאל עסקי רב המשתלב היטב באסטרטגיה העסקית של החברה, וכן הודיעה על מספר זכיות בפרויקטי תשתיות משמעותיים, ובראשם פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה. במקביל, החברה המשיכה בתנופת פעילותה בתחום הייזום למגורים ובחיזוק מיצובה בשוק זה", אמר.

עוד ציין ישראלי כי אלקטרה מוצרי צריכה המשיכה להרחיב ולהשביח את פעילותה בתחומי קמעונאות החשמל ומוצרי הצריכה החשמליים, ובמקביל ביצעה פיתוח עסקי נרחב. החברה השלימה ב-2021 את רכישת השליטה ברשת יינות ביתן, ולאחרונה הודיעה על מזכר הבנות עם רשת קארפור הבינלאומית להפעלת חנויות רשת יינות ביתן ומגה תחת מותגי קארפור. בנוסף, החברה חתמה על הסכם להפעלת הזיכיון בישראל של רשת 7-Eleven והחלה ביישום התכניות להקמת סניפי הרשת בישראל.

בעניין סופרגז אמר ישראלי כי היא ממשיכה ביישום האסטרטגיה להפיכתה לספקית אנרגיה רב תחומית עם יעד מכירת של מעל מיליארד שקל בשנת 2025. "בין היתר, נכנסה החברה לתחום האנרגיה הסולארית בישראל, המשיכה בפיתוח תחום תחנות הקוגנרציה בישראל, התקשרה בהסכם לשיתוף פעולה לייזום מתקני אגירת חשמל עצמאיים מבוססי רשת, רכשה אחזקה של 30% מחברת BRP הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות בארה"ב, וכן קיבלה רישיון לאספקת חשמל והחלה לפעול בתחום".