מועצת הרשות השנייה הקפיאה את הפעימה השנייה של קיצור מהדורות החדשות

האישור הזמני ניתן ל-4 חודשים על-מנת לאפשר זמן נוסף ללמוד את הנושא • הערוצים מצידם הביעו נכונות לבחון שינויים בהיקף שידורי החדשות במשך יתר שעות היום • לפני מספר חודשים החליטה הרשות השנייה לקצר את המהדורות בשתי פעימות: האחת למשך 3 חודשים לשעה ורבע, וב-1 באפריל המהדורות היו אמורות להתקצר פעם נוספת לשעה

יו''ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, עדן בר טל / צילום: תמר מצפי
יו''ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, עדן בר טל / צילום: תמר מצפי

מועצת הרשות השנייה החליטה הערב (ד') להקפיא באופן זמני את הפעימה הבאה של קיצור מהדורות החדשות, ולאפשר לחברות החדשות להמשיך לשדר עד 21:15. על-פי ההחלטה, האישור הזמני ניתן למשך ארבעה חודשים על-מנת לאפשר זמן נוסף ללמוד את הנושא.

הערוצים המסחריים מצידם הביעו נכונות לבחון שינויים בהיקף שידורי החדשות במשך יתר שעות היום. נזכיר כי כיום משודרות תוכניות אקטואליה וחדשות ברצף החל מהשעה 15:00.

מדובר בהחלטה אליה דחפו בערוצים המסחריים, אך נראה כי מועצת הרשות השנייה נחושה לאותת להם לא לפרש את ההחלטה כהזדמנות למתוח גבולות: בהודעה שיצאה עם תום הישיבה הודגש כי המועצה מנחה את הנהלת הרשות השנייה לנקוט צעדי אכיפה נגד כל חריגה של הערוצים בעניין אורך המהדורות ושעות ההתחלה והסיום שלהן.

לפני מספר חודשים, לאחר תקופה ארוכה שבה הערוצים המסחריים שידרו מהדורות חדשות שארכו כשעה וחצי, התקבלה במועצת הרשות השנייה, שכבר סיימה מאז את כהונתה, החלטה לפיה יש לקצר את המהדורות בשתי פעימות: האחת למשך שלושה חודשים לשעה ורבע (עד 21:15), וב-1 באפריל המהדורות היו אמורות להתקצר פעם נוספת לשעה.

עוד נזכיר כי ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדתו של שר התקשורת יועז הנדל, שמקדם תפישות של דה-רגולציה והתערבות נמוכה ככל האפשר בענייני הערוצים המשדרים. השר הביע את עמדתו בגלוי בתקשורת, אולם יו"ר המועצה דאז, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', שהייתה הרוח החיה בהובלת מהלך הקיצור, התמידה בו למרות זאת.

זמן קצר לאחר ההחלטה הוחלפה מועצת הרשות השנייה, ולתפקיד יו"ר הרשות השנייה מונה עדן בר טל, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, שהיה לאורך כל הדרך המועמד המועדף על השר הנדל.

לאחר שהמועצה התחלפה, הוחלט על קיום שימוע בנושא אורך מהדורות החדשות, אך במקום שהשימוע יתמקד בפעימת הקיצור הנוספת, החליטה המועצה לאפשר את פתיחת הדיון מחדש. עתה כאמור יישארו המהדורות באורך של שעה ורבע עד לקבלת החלטה סופית.