מועצת הרשות השנייה החדשה יוצאת לדרך; עדן בר טל מונה ליו"ר

בר טל, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, צפוי להחליף את יוליה שמאלוב-ברקוביץ' שכיהנה כיו"ר הרשות השנייה בארבע השנים האחרונות • יחד עם בר טל אושרו היום גם חברי מועצה חדשים, שיחליפו את המועצה הקודמת שמכהנת כבר שבע שנים

עדן בר טל / צילום: עינת לברון
עדן בר טל / צילום: עינת לברון

עכשיו זה סופי: מועצה חדשה לרשות השנייה נכנסת לפעולה ובראשה יו"ר חדש - עדן בר טל, זאת לאחר שהצעה למינויים אושרה היום (א') בישיבת הממשלה.

לכאורה מדובר בהליך פורמלי שאמור לאשרר את ההמלצה של ועדת גילאור, אולם הניסיון מראה כי כשיש רצון פוליטי "לתקוע" מהלכים מעין אלה, הם נתקעים בישיבות הממשלה - עיין ערך מישל קרמרמן וניר שוויקי שאישור המינוי שלהם לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה ויו"ר מועצת הכבלים והלוויין התעכב בממשלה הקודמת חודשים ארוכים למרות שנדרש רק אישור פורמלי.

נזכיר כי עדן בר טל, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, צפוי להחליף את יוליה שמאלוב-ברקוביץ' שכיהנה כיו"ר הרשות השנייה בארבע השנים האחרונות. 

יחד עם בר טל אושרו היום גם חברי מועצה חדשים, שיחליפו את המועצה הקודמת שמכהנת כבר שבע שנים. החברים שאושרו הם אודי ירושלמי, אודליה מינס, מרלין וניג, דנה רביב, יקי הפשטיין, פרופ' אילן תמיר, אילעאי עופרן, אספהאן בהלול, הרב שרון שלום, עינת דיין, ציפי מנהיימר, שמואל שטח, אדם צחי ומיכל דגון.

במשרד התקשורת הדגישו כי כפי שמורה החוק, מועצת הרשות השנייה תיכנס לתפקידה באופן מיידי.

נזכיר כי על-פי המלצת ועדת פולקמן שגיבשה תוכנית לרפורמה בענף התקשורת, יש לחבר את פעילותן של מועצת הרשות השנייה עם מועצת הכבלים והלוויין לגוף רגולטורי אחד.

שר התקשורת יועז הנדל מסר היום בתגובה כי בכוונתו להביא להשלמתה של רפורמה מקיפה בשוק השידורים: "עם זאת, הכרחי למנות, לאחר שנים ארוכות של עיכוב, מועצה חדשה שתייצג את כלל חלקי החברה הישראלית ותסייע להוציא לפועל את השינוי ההכרחי בשוק השידורים. אני מודה למועצה היוצאת ומאחל בהצלחה למועצה הנכנסת".