דיפלומט: עלייה ברווחים ובונוס של 14.4 מיליון שקל למנכ"ל

את הרבעון הרביעי של 2021 סיימה דיפלומט עם הכנסות של 681 מיליון שקל, עלייה של 3 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל • הרווח התפעולי ברבעון גדל ב-33% ועמד על כ-36 מיליון שקל

נועם וימן, מנכ"ל ובעלי דיפלומט / צילום: יח''צ
נועם וימן, מנכ"ל ובעלי דיפלומט / צילום: יח''צ

חברת דיפלומט סיימה את 2021 עם הכנסות של כ-2.74 מיליארד שקל, עלייה של 1% לעומת הכנסותיה בשנת 2020. השורה התפעולית שלה הצביעה על שיפור של 6% ברווח שהגיע ל-128 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה החברה עלייה של 32% ברווח הנקי שעמד על כ-85 מיליון שקל אשתקד. זאת, עקב ירידה חדה בהוצאות המימון שלה.

דיפלומט עוסקת ביבוא, שיווק והפצת מוצרי צריכה בישראל ובחו"ל, ומחלקת את פעילותה לחמישה אזורים גיאוגרפיים - המרכזי שבהם הוא השוק המקומי, שבו היא מוכרת ומפיצה מוצרים לכ-3,000 לקוחות, בהם רשתות המזון הגדולות והבינוניות, רשתות הפארם, מינימרקטים, מכולות, מסעדות, חברות הסעדה וסיטונאים. מלבד ישראל היא פועלת בדרום אפריקה, גיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין.

דיפלומט עובדת בשיתוף פעולה עם יצרניות מוצרי מזון ואחרים גדולות מהעולם, ובין היתר משווקת את מוצרי פרוקטר אנד גמבל, בהם סכיני הגילוח של ג'ילט, חיתולי פמפרס ואבקת הכביסה אריאל; ענקית השוקולד מונדליז שבין מותגיה עוגיות אוריאו, שוקולד מילקה ושוקולד קדבורי; ונסטלה, שעם מוצריה נמנים נסקפה, דגני צ'יריוס ועוד.

החברה נמצאת בשליטת היו"ר ג'פרי מנדל (מחזיק כ-24% מההון) והמנכ"ל נועם וימן (מחזיק כ-13% מההון).

את הרבעון הרביעי של 2021 סיימה  דיפלומט  עם הכנסות של 681 מיליון שקל, עלייה של 3 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל. הרווח התפעולי ברבעון גדל ב-33% ועמד על כ-36 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה החברה עלייה של 17% ברווח הנקי שעמד על 25 מיליון שקל.

המנכ"ל נעם וימן זכה ב-2021 לשכר חריג בהיקפו בעלות של כ-25 מיליון שקל (שכר בסיס של 2.2 מיליון שקל, בונוס בהיקף של 14.4 מיליון שקל ותגמול מבוסס מניות של 8.1 מיליון שקל).

וימן ציין היום (ה') כי "אנו מסכמים את שנת 2021 עם צמיחה בפעילות שלנו במרבית המגזרים. מאז ההנפקה בחודש מרץ 2021, החברה ממשיכה לקדם את מנועי הצמיחה שלה, כדי להרחיב את עסקיה ונכסיה בתחומים שונים".

בתחילת ינואר השנה ביצעה דיפלומט גיוס הון של קצת יותר מ-70 מיליון שקל באמצעות הנפקת כ-5% ממניותיה לכמה גופים מוסדיים, בראשות כלל והפניקס. זאת, פחות משנה מהצטרפותה לבורסה בתל אביב. ההקצאה בוצעה לפי מחיר מניה של 52 שקל - הנחה של כ-5% על מחיר השוק של המניה בעת ההקצאה, ושל כ-10% מהמחיר בהנפקת דיפלומט שבוצעה במרץ 2021 לפי מחיר מניה של כ-58 שקל.

היום רושמת דיפלומט עלייה של כ-3% במהלך המסחר בבורסה למחיר של 57 שקל. בסך-הכול שמרה מניית דיפלומט  על יציבות מאז ההנפקה, כך שהיא משקפת לחברה שווי הנע סביב כ-1.5 מיליארד שקל .