שחרור נעים: יצאו מ-8200 וגייסו 60 מיליון דולר כדי להגן על העננים של אמזון, גוגל ומיקרוסופט

חברת הסייבר סייארה הודיעה כי גייסה 56 מיליון דולר בסבב A בהובלת משקיעים בולטים כדאג ליאונה, ליאור סיימון, גילי רענן ופיליפ בוטאר • החברה הוקמה לפני כשנה על ידי יוצאי 8200 יותם שגב ותמר בר-אילן, והיא פועלת בתחום הצפוף של אבטחת מידע בענן

סייארה. מימין: תמר בר-אילן ויותם שגב שהקימו את החברה / צילום: מנש כהן
סייארה. מימין: תמר בר-אילן ויותם שגב שהקימו את החברה / צילום: מנש כהן

מה אתם עשיתם כשהשתחררתם מהצבא? המסלול שעשו יותם שגב ותמר בר-אילן הוביל אותם היישר מיחידת המודיעין 8200 אל חדרי הישיבות של צמרת משקיעי עמק הסיליקון בתוך שנתיים מאז השחרור.

חברת הסייבר שהקימו ישר לאחר השירות הצבאי, סייארה (Cyera) הודיעה היום (ג') כי גייסה 60 מיליון דולר סך הכל, מהם 56 מיליון דולר בסיבוב גיוס ראשון (A) מנבחרת כוכבים הכוללת את השותף הבכיר בקרן סקויה, דאג ליאונה, שגם מנהל את ההשקעה של הקרן בחברת וויז הישראלית; ליאור סיימון וגילי רענן מסייברסטארטס - שהייתה למשקיעה הראשונה בחברה באמצעות סיד של כ-5 מיליון דולר; פיליפ בוטארי מקרן אקסל; מייסדי ארמיס יבגני דיברוב ונדיר יזרעאל; ורנה בונוואני, לשעבר סמנכ״ל השיווק של פאלו אלטו נטוורקס, הנחשבת בעצמה למתחרה של סייארה. עם הקמתה ב-2021 גייסה החברה קצת מתחת ל-5 מיליון דולר.

עובדי סייארה / צילום: מנש כהן
 עובדי סייארה / צילום: מנש כהן

סייארה פועלת בתחום הצפוף ממילא של אבטחת מידע בענן - שבו פעילות גם חברות כמו וויז (Wiz), סנטינל וואן או קראודסטרייק - אך בניגוד להן היא ממוקדת כולה בהגנה על שכבת הנתונים ומאגרי המידע בענן. בפועל, היא מאפשרת למנהלי האבטחה בארגונים לאבטח את מסדי הנתונים ושכבת האנליטיקס בפלטפורמות הענן הציבורי הגדולות, כמו זו של אמזון AWS, גוגל GCP ומיקרוסופט אז'ור.

מערכת הניהול הפשוטה לתפעול שלה, מאפשרת - כמו במקרה של וויז - לכל מנהל אבטחה להתחבר ולהשתמש במהירות. כל שעליו לבחור הוא את פלטפורמת הענן הרצויה, את רמת הסיכון עליה הוא מוכן להתפשר ואת סוג הדאטה אותו הוא מעוניין לאבטח. ההתקנה הפשוטה הביאה לה כבר מספר לקוחות בולטים בעולם הבריאות והפיננסים ובחברה מסכמים 13 חודשי פעולה בהם צברו חוזי ענק בני מיליוני דולרים בשנה וזרם לקוחות פוטנציאליים מתמשך.

על סמך תחזיות הצמיחה האלה, מבקשים בחברה לא רק לגייס מומחי סייבר, אלא גם אנשי מכירות ושירות, מה שמסביר את הגודל החריג של סיבוב ה-A.

האתגרים החדשים של מנהלי מערכות המידע 

בחברה מסבירים כי עיקר ניסיונות התקיפה של ארגונים נסוב סביב מאגרי המידע שלהם, והמעבר לענן מעמיד אתגרים חדשים בפני מנהלי מערכות המידע, מדעני הנתונים ומומחי הדאטה בחברות.

תחום ההגנה על מסדי הנתונים בענן נחשב לחדש יחסית. הוא מקבל מענה מחברות המתמחות בדאטה, כמו BIG ID, או מחברות הענן המתמחות בתשתית ובאיתור חולשות - כמו וויז, כמו גם מפלטפורמות הענן עצמן, כמו אמזון וגוגל, שאף רכשה את חברת סימפליפיי הישראלית על מנת לקדם את הנושא.

אך אלה מספקים פתרונות חלקיים יחסית לנושא. חלקם תומכים, למשל רק במסדי נתונים מסוג מסוים (כמו למשל S3 buckets) אך לא בכולם. סייארה מעוניינת להפוך לפלטפורמה הנייטרלית - כלומר כזו שאינה מזוהה עם ספק ענן אחד - הגדולה עבור מנהלי אבטחת המידע, ותחום מסדי הנתונים והדאטה מהווה עבורה צעד ראשון.