קפצו למים דווקא בתקופת הקורונה והקימו אתר למוצרים ריחניים: "בדרך לכבוש גם שווקים בחו"ל"

עדי הבר, בת 45 מתל אביב • נשואה ואמא לשתי בנות • מנכ"לית משותפת ובעלים של אתר האונליין MENTA BOX (יחד עם הלני בונני) • "הרגולציה גם היא מאוד מכבידה, הן מבחינת אישורים שלוקחים זמן והן מבחינת תקינה שעולה כסף רב" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

עדי הבר,  מנכ"לית משותפת ובעלים של אתר MENTA BOX / צילום: תמונה פרטית
עדי הבר, מנכ"לית משותפת ובעלים של אתר MENTA BOX / צילום: תמונה פרטית

לקראת סוף 2021 הקימו עדי הבר והלני בונני, חברות שהכירו במסגרת העבודה שלהן בעבר, את אתר MENTA BOX. באתר זה הן מוכרות מוצרים ארומתרפיים ריחניים מיוחדים כמו נרות ריחניים העשויים מחומרים אורגניים ושמנים אתריים, מפיצי ריח אורגניים, קטורות טבעיות, קטורות צמחים, ועוד ועוד.

עדי מספרת שתקופת הקורונה הייתה נקודת המפנה שלהן. "היינו צריכות לבחור אם להמשיך להיות שכירות ולעשות כסף לאחרים, כמו הרבה חברות שעבדו מעולה בקורונה, או לעבוד בשביל עצמנו ולהקים מותג מא' עד ת' כמו שתמיד חלמנו. בחרנו באופציה השניה".

"להלני היה הרעיון למוצרים ומכאן פשוט רצנו על שם עם מיתוג שהשקענו בו המון. מיותר לציין שלא קיבלנו שום עזרה מהממשלה, הקמנו הכל ב-10 אצבעות עם השקעה שלנו", מספר עדי ומוסיפה: "למזלנו, הקורונה גרמה לרבים להשקיע בתוך הבית, גם מבחינת הסטיילינג וגם מבחינת הריחות והבריאות. אנשים רצו להרגיש הכי טוב עם עצמם ולעשות כיף בבית".

עדי מספרת שמחירי הסחורות עלו באופן דרמטי בזמן הקורונה והפתיעו אותן. "נערכנו מראש למצב, למרות שלא ידענו עד כמה זה יהיה יקר. המחירים שהיו בעבר כבר לא היו רלוונטיים וקפצו פי 10. התארגנו והזמנו יותר סחורה דרך הים ופחות באוויר. ועדיין, המחירים של המוצרים שלנו הם יחסית מאוד הוגנים".

לדבריה, הרגולציה מכבידה על המחירים. "יש רגולציה גם מבחינת אישורים שלוקחים זמן וגם מבחינת תקינה שעולה כסף רב, אפילו לדוגמאות. למשל מפיצי ריח חשמליים שהבאנו עלו לנו המון כסף לתקינה והיו תקועות יותר מחודש אצל הרשויות, מה שבמדינות אחרות כלל לא צריך. כך שכל הגורמים האלו מעלים את המחיר של המוצר בישראל וחבל".

גם חברות משלוחים וסליקה הן עסק לא פשוט עבור השותפות. "הן מאוד יקרות בהתחלה וממש לוקחות אחוזים מהעסק. צריך לבחור תוכנית שהיא הכי נכונה לעסק וכך גם לגדול איתן ולהוריד עלויות בהמשך".

לעומת זאת, עדי משתפת שהבנקים קיבלו אותן בברכה". "אולי בגלל שאנחנו עם רזומה וניסיון עשיר של חברות גדולות ואולי בגלל שיש לנו תוכנית עסקית מדויקת שנבנתה בחשיבה רבה ובזהירות. בשביל כמה חודשים באוויר אנחנו באמת במצב מצוין ובטוחות שזה רק ילך ויגדל בכל שנה".

לסיכום ובמבט צופה עתיד אומרת עדי כי הן מכוונות הכי גבוה שאפשר. "המכירה היא דרך האתר ומדי פעם בפופ אפים מיוחדים. במקביל, אנחנו בקשרים עם חברות במשק שמחפשות מתנות ייחודיות ושונות. המארזים הם ה-BEST SELLER שלנו.

"יש פניות מחנויות פרמיום ורשתות גדולות שמבקשות לשווק את המוצרים וזה עבורנו עוד כיוון שדורש בדיקה לעומק. בינתיים המוצר נמכר טוב באתר, ופנינו לכבוש גם שווקים בחו"ל".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il