40 דקות הפכו ל-70: מה השתבש בדרך של הקו הפופולרי בבירה

מדד התחבורה הציבורית של גלובס ומוביט יבדוק בכל חודש קו אוטובוס ברחבי הארץ • והפעם: קו 59 - אחד הקווים הכי מבוקשים בירושלים • מדד התחבורה הציבורית, מדור חדש

מחכים לאוטובוס בירושלים / צילום: Shutterstock
מחכים לאוטובוס בירושלים / צילום: Shutterstock

מה זה מדד התחבורה הציבורית

איך הישראלים ינטשו את הרכב הפרטי אם האוטובוס תמיד מאחר? אחד הפרמטרים המרכזיים בבחירה בתחבורה ציבורית, היא האמינות שלה. מדד גלובס ומוביט יבחן בכל חודש 828 מסלולי נסיעה ב־47 רשויות ויבדוק עד כמה ניתן לסמוך על התחבורה הציבורית בישראל. 

בכל חודש המדד יתייחס למקרה מבחן אחר והפעם - ירושלים. בבחינת אחד הקווים הכי מבוקשים בבירה, קו 59, אפשר לראות שהאיחורים צוברים תאוצה בשדרות לוי אשכול. הקו מתחיל את מסלולו ברחוב הרב ש"י זווין ומסיים בבנייני האומה. התכנון והביצוע בפועל מסתדרים יחד במשך 17 תחנות ואז התכנון שעמד על 23 דקות הגעה מתחיל לצבור פער מהמציאות. אל התחנה הסופית בבנייני האומה הקו אמור להגיע בתוך מעט יותר מ-40 דקות, ובממוצע חציוני נסיעותיו מגיעות במעט פחות מ-70 דקות, ו-10% מהנסיעות הגיעו אחרי כ-90 דקות.