רמי לוי: "הכניסה של מותגי קמעונאות בינלאומיים לארץ לא תפגע בנו"

הרווח התפעולי של הרשת עלה אשתקד בכ-14% לכ-321 מיליון שקל, בהשוואה לכ-282 מיליון שקל בשנת 2020 • ההכנסות של רמי לוי הסתכמו ב-6.45 מיליארד שקל, לעומת 6.47 מיליארד שקל בשנת 2020

רמי לוי / צילום: שלומי יוסף
רמי לוי / צילום: שלומי יוסף

רשת חנויות המזון  רמי לוי  שיווק השקמה סיכמה את 2021 עם יציבות בהכנסות ועלייה ברווחים. הרשת סגרה את 2021 עם עלייה של כ-20% ברווח הנקי לכ-212 מיליון שקל, בהשוואה לכ-176 מיליון שקל בשנת 2020. ההכנסות הסתכמו ב-6.45 מיליארד שקל, לעומת 6.47 מיליארד שקל בשנת 2020.

הרווח הגולמי בשנת 2021 עלה לכ-1.52 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.46 מיליארד שקל בשנת 2020. בחברה מייחסים את העלייה בעיקר להתייעלות לוגיסטית נוספת במרלו"ג, לשיפור בתנאי הסחר, למותג הפרטי ולשיפור ברווחיות של החברות-הבנות. השפעות אלה באו לידי ביטוי בשיפור בשיעור הרווח הגולמי בשנת 2021, שעלה לכ-23.6%, בהשוואה לכ-22.57% בשנת 2020.

הרווח התפעולי עלה בכ-14% לכ-321 מיליון שקל, בהשוואה לכ-282 מיליון שקל בשנת 2020. שיעור הרווח התפעולי עלה לכ-4.98%, בהשוואה לכ-4.36% בשנת 2020.

נכון למועד פרסום הדוח, המותג הפרטי של רמי לוי, המונה כ-2,400 מוצרים, תופס 20.2% ממכירות הרשת.

ההכנסות ברבעון הרביעי של השנה הסתכמו בכ-1.63 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.65 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ברבעון הרביעי בכ-61 מיליון שקל, בהשוואה לכ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה ברווח הנקי, למרות הגידול ברווח התפעולי, הושפעה מעלייה בהוצאות המימון של חברת-הבת קופיקס. החברה מסבירה את הקיטון בעיקר מצריכה מוגברת בגין משבר הקורונה ברבעון המקביל אשתקד, שהיחלשות השפעתו על המשק השפיעה על מגזר קמעונאות המזון בשנה החולפת.

במקביל לאישור הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-64 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-176 מיליון שקל מתחילת השנה. מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ-1.25 מיליארד שקל.

עלייה בהכנסות גוד פארם וקופיקס

בעוד שהמכירות במגזר הקמעונאי ירדו קלות במהלך השנה, מ-5.9 מיליון שקל בשנת 2020 ל-5.8 מיליון שקל בשנת 2021, המכירות במגזרים האחרים (למשל גוד פארם, קופיקס ורמי לוי תקשורת) עלו מ-540 מיליון שקל ל-665 מיליון שקל השנה.

הרשת של רמי לוי מחזיקה גם במניות הרוב ברשת גוד פארם, שמתחילת 2021 פתחה 17 סניפי פארם נוספים ולמעשה הכפילה את כמות הסניפים בשנתיים האחרונות. הרשת מפעילה 45 סניפים (מתוכם 34 בהפעלה עצמית, כאשר 12 מופעלים על-ידי שותף מנהל ועוד 11 סניפים בזכיינות. כמו כן, נכון לתקופה אליו מתייחס הדוח, קיימים 5 סניפים בהליכי הקמה). בכוונת החברה לפתוח כ -50 סניפי פארם נוספים במהלך השנים הקרובות.

בספטמבר האחרון זכתה גוד פארם במכרז של משרד הבריאות לרכישה והפצת ערכות אנטיגן לבדיקה מהירה ואבחון נגיף הקורונה בהיקף של כ-59 מיליון שקל. בנוסף, הרשת הרחיבה את פעילותה בתחום השיווק וההפצה של הבדיקות הן למשרד הבריאות והן לשוק הפרטי בהיקף של כ-300 מיליון שקל. החברה צופה כי על רקע התפרצות זן האומיקרון ועלייה נוספת במכירות גוד פארם באופן כללי, מכירות גוד פארם יתרמו משמעותית להכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2022.

ב-2018 השלימה החברה את רכישת השליטה בחברת קופיקס גרופ, וכיום היא מחזיקה ב-60% ממניותיה. הרשת מפעילה 67 סניפי בתי קפה (66 מתוכם בזכיינות) ו-37 סניפי סופר קופיקס, רשת מרכולים עירונית. 21 מסניפי סופר קופיקס כבר מותגו מחדש כ"רמי לוי בשכונה". בחו"ל פועלים 266 סניפי קופיקס גלובל, במדינות כמו רוסיה, פולין, בלארוס וקזחסטן. בנוסף, נכון למועד הדוח מפעילה קופיקס שלושה סניפים של רשת "שוויצריה הקטנה".

"כניסת רשתות שיווק בינלאומיות מייצרת הזדמנות"

מועדון הלקוחות של רמי לוי מונה 375 אלף חברים, 260 אלף מתוכם מחזיקים בכרטיס אשראי (המונפק על-ידי ישראכרט).

החברה מתייחסת בדוחותיה גם לכניסתה של קארפור לארץ, וציינה כי "הגם שכניסת רשתות שיווק בינלאומיות כגון קארפור כזכיינית לישראל עשויה להגביר את התחרות בשוק, מהלכים שכאלה אינם מהווים איום על החברה, אלא מייצרים הזדמנות לחברה להדגיש את יתרונותיה כרשת מובילה ותחרותית בישראל, לאור מיצובה החזק והתמחותה של החברה בתחום הדיסקאונט התחרותי".

רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה, ציין כי "בשנת 2021 חצינו לראשונה את רף ה-200 מיליון שקל ברווח הנקי לשנה בודדת. הגידול ברווחים אינו על חשבון הצרכן אלא כתוצאה ממספר פעולות שהובלנו, בהן שיפור בתנאי הסחר מול הספקים, התייעלות לוגיסטית נוספת במרלו"ג וכן כתוצאה מגידול חד בהיקפי הפעילות של החברות-הבנות הכוללות את רשת גוד פארם, קופיקס, פעילות הסלולר והמועדון.

"אנו ממשיכים להקפיד על האסטרטגיה העסקית ועל החזון מיום פתיחת הרשת: להציע את סל המוצרים הזול ביותר ללקוח שלא על חשבון איכות ושירות. אסטרטגיה זו מקבלת משנה חשיבות במיוחד בימים אלה, כאשר מתקיים שיח ער וחשוב סביב סוגיית יוקר המחיה בישראל.

"שנת 2021 הייתה לנקודת ציון: הגדלנו את פעילות גוד פארם עם פתיחה של 12 חנויות חדשות, המשכנו בפתיחה והקמה של סניפי הדיסקאונט, השקנו את הארנק הדיגיטלי שיהווה לזרוע הפיננסית של הרשת ויחזק את הקשר של הרשת ללקוחותיה, והשקנו מרלו"ג בצפון הארץ תחת הפורמט 'רמי לוי לעסקים' שיתחיל לעבוד ב-1.4.2022, המאפשר לנו הרחבת הפעילות לשוק המוסדי".

עוד הוסיף לוי: "פתחנו מרכז רובוטי מתקדם בבאר שבע להרחבת זרוע מכירות האון-ליין, חתמנו על עסקה בתחום האגרוטק להקמת חוות חקלאיות במכולות וחתמנו על עסקה נוספת בתחום מערכות מכירה אוטונומיות. אנו מאמינים שפעולות אלה יתרמו וישיאו ערך גם בשנים הבאות.

"אנו שומעים כרגע על כניסה אפשרית של מותגי קמעונאות בינלאומיים לישראל. אנחנו סבורים כי כניסה זו לא תפגע בחברה אלא להפך - היא תדגיש את היתרונות של הרשת שלנו ביחס לצרכן ואת היתרונות שלנו מול הספקים וגם תחזק את המותג הפרטי שלנו".