גרמניה: תביעת לשון הרע נגד הזמר היהודי שהאשים באנטישמיות

גיל עופרים, זמר וכוכב טלוויזיה גרמני ממוצא יהודי, בנו של בעלה לשעבר של הזמרת אסתר עופרים מואשם בחשד להפצת לשון הרע, בנוגע לעובד של מלון בו התארח בלייפציג• באוקטובר האחרון, עופרים העלה לרשתות החברתיות וידיאו שבו הוא מספר בזעזוע על תקרית אנטישמית לכאורה שאירעה במלון

גיל עופרים, טען כי העובדים במלון דרשו ממנו להכניס את שרשרת המגן דוד שלו מתחת לחולצה כדי לקבל חדר / צילום: By Tina Petrik - Own work ,wikimedia
גיל עופרים, טען כי העובדים במלון דרשו ממנו להכניס את שרשרת המגן דוד שלו מתחת לחולצה כדי לקבל חדר / צילום: By Tina Petrik - Own work ,wikimedia

גיל עופרים, זמר וכוכב טלוויזיה גרמני ממוצא יהודי, יואשם על-ידי התביעה בגרמניה בהפצת פרסומים משמיצים (תביעת לשון הרע), לאחר שהאשים את עובדי מלון "מריטים" בלייפציג באנטישמיות.

באוקטובר האחרון העלה עופרים (39), בנו של בעלה לשעבר של הזמרת אסתר עופרים, לרשתות החברתיות סרטון שבו הוא מספר בזעזוע על תקרית אנטישמית לכאורה שאירעה במלון בלייפציג.

עופרים טען בסרטון כי העובדים במלון דרשו ממנו להכניס את שרשרת המגן דוד שלו מתחת לחולצה כדי לקבל חדר. הסרטון הפך לוויראלי, העדות של עופרים עוררה טענות לגבי האנטישמיות המשתוללת בגרמניה, והוא עצמו שב והאשים את הגרמנים בעמדות נגד יהודים בשורת ראיונות לאחר המקרה. מאות מפגינים נגד אנטישמיות הפגינו לאחר המקרה מול המלון.

אך בחקירה פנימית של המלון ושל המשטרה שהתקיימה לאחר מכן התגלו סתירות בעדותו של עופרים, לא נמצאו עדויות שיאוששו את טענתו, והועלתה האפשרות שהוא עשה זאת כנקמה על יחס בלתי ידידותי מצד העובדים, שאינו קשור להיותו יהודי. גם השרשרת שהציג בסרטון לא תועדה במצלמות האבטחה כנמצאת מחוץ לחולצה, ולא היה ניתן לראותה.

היום מדווח אתר ה"שפיגל" כי התביעה בלייפציג תגיש נגד עופרים כתב אישום בחשד להפצת לשון הרע בנוגע לעובד של המלון. העובד הושעה בתחילה אך חזר לעבודה אחרי החקירה הפנימית של המלון.