ראש עיריית אום אל פאחם התפטר בשידור חי ואז חזר בו מההתפטרות

ההתפטרות מגיעה לאחר יום סוער, שהתחיל בהודעה שיצאה מטעם העירייה שמשתתפת באבל על מותם של שני המחבלים תושבי העיר, המשיך בכך שההודעה הוסרה על ידי משרד הפנים, ונגמר בהתפטרות בראיון בכאן 11 • ועד ראשי הרשויות הערביות הודיע כי יפנה אל ראש העיר שיחזור בו

סמיר מחמיד, ראש עירית אום אל פחם / צילום: גיל ארבל
סמיר מחמיד, ראש עירית אום אל פחם / צילום: גיל ארבל

ראש עיריית אום אל פאחם סמיר מחמיד חזר בו מהתפטרותו. מוקדם יותר הערב, התפטר מחמיד בשידור חי בראיון לכאן 11, תוך לקיחת אחריות על הודעת השתתפות באבל של העיריה במותם של שני המחבלים תושבי העיר שהוציאו לפועל את הפיגוע בחדרה. אבל שעתיים לאחר ההודעה בשידור חי, חזר בו מחמיד. בהודעה מטעמו נמסר כי בעקבות פניות רבות של גורמים ערבים ליהודים ומתוך אחריות לעירו החליט שלא להתפטר. בטרם הודיע זאת מול העירייה, התארגנה הפגנה של תושבים מאום אל פחם שקראו לו להישאר.

בהודעה שפורסמה אחר הצהריים נאמר: "בשמי ובשם חברי ועובדי עיריית אום אל-פחם ואנשי העיר, אנו שולחים את תנחומינו הכנים ותנחומינו מכל הלב למשפחתנו במשפחת בשיר ולכל המשפחה, על פטירתם של המנוחים. יהי רצון שאלוהים ירחם עליהם ויסלח להם ויעורר במשפחותיהם סבלנות אנו שייכים לאללה ואליו נחזור".

לאחר הפרסום התנער ממנו מחמיד בשיחה עם העיתונאי מוחמד מג'אדלה ואמר שההודעה הוצאה שלא על דעתו. משרד הפנים פרסם אחר כך כי המחיקה בוצעה בהנחיית שרת הפנים שקד. בהודעת משרד הפנים נאמר ש"לא יעלה על הדעת, שעירייה במדינה ישראל תנחם משפחות של מחבלים. זה פוסט חמור ומביש וטוב שהוא נמחק. שרת הפנים תמשיך לגלות אפס סובלנות לתמיכה בטרור ברשתות החברתיות ובכלל".

מחמיד עלה לשידור בערוץ 11 ושם התפטר כי אצלו "אין שין-גימלים" והאחריות היא עליו. בהודעת ההתפטרות הוא מתח ביקורת על שקד: "אני עוזב את התפקיד בהרבה כאב. באתי לתרום. כשתחזור גברתי שרת הפנים שלא מדברת עם ראשי רשויות ערבים - אני אודיע למנכ"ל שלה שאני נגעל מהתפקיד הזה". לאחר ההתפטרות הודיע ועד ראשי הרשויות הערביות כי יפנה אליו שיחזור בו.