מינהל התכנון מקדם: קיצור מספר העמודים בכל התנגדות

הבקשה תובא לאישור המועצה הארצית לתכנון ובנייה בישיבתה הקרובה ביום שלישי השבוע • מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: הצעד – "כחלק מהמהלכים לייעול הליכי התכנון; "מי שלא יודע להסביר את התנגדויותיו בשישה עמודים, לא יוכל גם ב-200"

דלית זילבר, מנכ''לית מינהל התכנון / צילום: ניב קנטור
דלית זילבר, מנכ''לית מינהל התכנון / צילום: ניב קנטור

האם אורכן של ההתנגדויות המוגשות בפני מוסדות התכנון יוגבל? לגלובס נודע כי מינהל התכנון מקדם בימים אלה, במסגרת המאמץ לייעול ולקיצור הליכי התכנון והבנייה, תקנות להגבלת מספר העמודים בהליך ההתנגדויות. התקנות בעניין יוגשו לאישורה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה בדיון שייערך בשבוע הבא.

המדובר הוא בתקנות חדשות להגבלת מספר העמודים בהליכי התנגדויות להיתרים ולתוכניות, ובעררים הנדונים במוסדות התכנון והארציים - בהמשך להחלטת ממשלה שהתקבלה בנושא, כחלק מסדרת המהלכים שננקטים בתקופה האחרונה לטובת ייעול הליכי התכנון והבנייה בישראל.

על-פי ההמלצה של מינהל התכנון, יש להגביל את מספר העמודים לכל התנגדות לשישה בלבד. "ההגבלה המוצעת צפויה לסייע לכל מוסדות התכנון לדון ולהכריע בהליכי התכנון הרבים באופן ממוקד, יעיל ומהיר יותר", אומרים במנהל.

נציין כי כיום אין מגבלה על מספר העמודים שניתן לכלול בכתבי התנגדות וערר ובתשובות המוגשות להם, וזאת בשונה מכתבי טענות בהליכים משפטיים בבתי משפט, לדוגמה, שבהם קיימת הגבלה כאמור. כך למשל, תמצית הטענות בבתי משפט השלום מוגבלת לשני עמודים, ופירוט הטענות לתשעה; תמצית הטענות בבתי המשפט המחוזיים מוגבלת לשלושה עמודים, ופירוט הטענות ל־12.

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, מסרה: "כחלק מהמהלכים לייעול הליכי התכנון, מינהל התכנון מקדם תיקון תקנות לצמצום מספר העמודים בהגשת התנגדויות לתוכניות. ברור שמי שלא יודע להסביר את התנגדויותיו בשישה עמודים, לא יוכל גם ב־200 עמודים".

התקנות יוגשו למועצה הארצית בדיון שייערך ביום שלישי הקרוב, 5.4.2022, אז גם תובא להחלטה אחת הסוגיות המרכזיות בענף בעת האחרונה: הארכתה של תמ"א 38 בשנה, כפי שמבקשת שרת הפנים איילת שקד, זאת על רק התארכות חקיקת חלופת שקד בכנסת.