אלון מאסק משקיע 2.9 מיליארד דולר ברשת החברתית האהובה עליו

מנכ"ל ובעלי טסלה אלון מאסק, ומי שמחזיק בקהל של כ-80 מיליון עוקבים בטוויטר, רכש 9.2% ממניות הרשת החברתית • מניית טוויטר מזנקת ב-25% במסחר המוקדם בוול סטריט

אלון מאסק / צילום: Shutterstock, john smith williams
אלון מאסק / צילום: Shutterstock, john smith williams

מניית טוויטר  מזנקת ביותר מ-25% במסחר המוקדם בוול סטריט, לאחר שמנכ"ל טסלה , אלון מאסק, רכש 9.2% מהמניות של ענקית המדיה החברתית (73.48 מיליון מניות). כך לפי מסמך רגולטורי שהוגש לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC).

מדובר בהשקעה בהיקף של כ-2.9 מיליארד דולר לפי מחיר הנעילה של המניה ביום שישי.

מאסק הוא בין הצייצנים הבולטים בטוויטר, ויש לו יותר מ-80 מיליון עוקבים. בחודשים האחרונים הכריע באמצעות סקר בטוויטר אם למכור החזקות בטסלה, ובציוצים קודמים הסעיר לא אחת את השווקים - ובעיקר את מטבעות הקריפטו השונים ובפרט את הדוג'קוין.

לפני כשבוע וחצי צייץ מאסק כי "בהתחשב בכך שטוויטר משמשת דה פקטו ככיכר העיר הציבורית, אי עמידה בעקרונות חופש הביטוי מערערת ביסודה את הדמוקרטיה", ושאל "מה יש לעשות". בציוץ הבא שלו כבר שאל האם יש צורך בפלטפורמה חדשה. לשמחת ענקית המדיה החברתית, היה זה יום שבת ולא התקיים מסחר בוול סטריט - שכן כאמור ההיסטוריה מלמדת שהציוצים של מאסק לעתים מניעים גם את המשקיעים.

 

בחודש ינואר האחרון צייץ מאסק "אני אוכל ארוחת ילדים בטלוויזיה אם מקדונלד'ס תקבל דוג'קוין", והזניק את ערך מטבע הקריפטו בכ-6%. חודש לפני כן צייץ שענקית המכוניות החשמליות שבבעלותו תתחיל לקבל תשלום בדוג'קוין על אביזרים ומרצ'נדייז "ונראה מה יהיה" - והמטבע זינק בתגובה ב-20%.