חיים כצמן פועל לדיכוי מאבק השליטה בנורסטאר: מחלק מניות גזית גלוב כדיבידנד בעין

חברת ההחזקות נורסטאר, שבאמצעותה שולט חיים כצמן בגזית גלוב, עדכנה כי החליטה על חלוקת דיבידנד בעין של 23.3 מיליון מניות גזית גלוב שבבעלותה • במקביל, תצא נורסטאר במהלך של הנקפת זכויות לגיוס של 166 מיליון שקל מבעלי מניותיה

חיים כצמן / צילום: איל יצהר
חיים כצמן / צילום: איל יצהר

חיים כצמן פועל לדיכוי מאבק השליטה בחברת נורסטאר. היום דיווחה חברת ההחזקות נורסטאר, שבאמצעותה שולט כצמן בגזית גלוב, כי החליטה על חלוקת דיבידנד בעין של 23.3 מיליון מניות גזית גלוב שבבעלותה. המהלך, אם יושלם, יוביל גם לצמצום פירמידת השליטה בקבוצת הנדל"ן המניב גזית גלוב. 

לדברי נורסטאר, מדובר בכ-14% ממניות גזית גלוב  בדילול מלא. כך, שלאחר השלמת המהלך תחזיק נורסטאר ב-37% בלבד ממניות גזית גלוב. במקביל, תצא נורסטאר במהלך של הנקפת זכויות לגיוס של 166 מיליון שקל מבעלי מניותיה.

במסגרת המהלך, תציע נורסטאר  לבעלי מניותיה לרכוש מניות במחיר של 40 שקל למניה, המשקף הנחה של 13% על המחיר הממוצע של מניית החברה ב-30 ימי המסחר האחרונים. בגין כל מניה אחת ניתן יהיה לרכוש עוד 0.12 מניה, כאשר המניות שיונפקו במסגרת הנפקת הזכויות יהיו זכאיות לדיבידנד בעין.

נזכיר כי ישראל קנדה, הנמצאת בשליטת  ברק רוזן ואסי טוכמאייר, הפתיעה לפני כחודשיים את כצמן, עם הכרזה על החזקה של 10% בזכויות ההצבעה של נורסטאר. כצמן הבין כי השניים מתכוונים לנהל מגעים עם בעלי מניות נוספים במטרה לנסות ולהשתלט על נורסטאר, ובמהלך מהיר זימן את רוזן וטוכמאייר לפגישה עמו. בסיומה של הפגישה חתמו הצדדים על "הסכם אי-לוחמה", המעניק לישראל קנדה עוד נתח ממניות נורסטאר והשפעה מהותית על הנעשה בחברה. במסגרת ההסכם נקבע כי ישראל קנדה תרכוש מידי כצמן מניות נוספות בגזית גלוב בפרמיה על מחיר השוק, אך תימנע מלהגדיל את חלקה בחברה לאחר מכן. כיום מחזיקה ישראל קנדה ב-21.7% ממניות נורסטאר וזכויות ההצבעה, ואילו כצמן מחזיק כ-28% מזכויות ההצבעה בחברה. איש העסקים רמי לוי הגיע לאחרונה להחזקה של כ-5% ממניות החברה. 

בדברי ההסבר למהלך עליו הודיעה החברה היום, מציין דירקטוריון נורסטאר כי "חלוקת מניות גזית גלוב לבעלי החברה תקרב אותם לנכס הבסיס תוך הקטנת הסיכון האינהרנטי הכרוך בהחזקת מניות חברת החזקות שיש לה מינוף. בנוסף, בהחזקה במניות גזית גלוב בעלי המניות ישתחררו מהדיסקאונט המאפיין בדרך כלל מחיר מניות של חברות החזקה".

עוד מציין דירקטוריון נורסטאר, כי החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות, יצר מציאות לפיה חברה ציבורית הנשלטת ע"י חברה ציבורית אחרת, כפופה להגבלות מהותיות על פעילותה, הפוגעות בשוויה וכפועל יוצא גם בשווי מניות החברה האם. לפיכך, החברה מבצעת פעולות הכנה אשר יאפשרו לה, בבוא העת, וככל שתמצא לנכון בעתיד (ובכפוף לעמידה בהתניות פיננסיות ואחרות), לרדת משליטה בגזית גלוב.

"חלוקה בעין של מניות גזית גלוב לבעלי מניות החברה תגדיל את הכמות הצפה בגזית גלוב, דבר אשר יוביל לרמת סחירות גבוהה יותר, ובסופו של דבר צפוי לשפר את המתאם בין שווי השוק לשווי הכלכלי של גזית גלוב. בעלי החברה ייהנו משיפור שכזה, במישרין דרך ההחזקה במניות גזית גלוב, ובעקיפין - דרך ההחזקה בנורסטאר", מדגיש דירקטוריון נורסטאר.

מההלך זה מתווסף למהלך אחר שביצעה גזית גלוב לאחרונה, כאשר רכשה את מלוא החזקות המיעוט בחברה הבת אטריום, שמרכזת את פעילות הקבוצה בתחום הנדל"ן המניב במרכז אירופה. כעת מחזיקה גזית גלוב רק בחברה ציבורית אחת - סיטיקון שפועלת במדינות סקנדינביה.

נורסטאר נשלטת בידי חיים כצמן, שמחזיק בכ-29.2% ממניותיה. כצמן מכהן בתפקידי המנכ"ל וסגן היו"ר של נורסטאר ושל גזית גלוב. יו"ר דירקטוריון נורסטאר הוא משה רונן ואילו יו"ר גזית גלוב הוא אהוד ארנון.

טרם ההודעה נסחרה גזית גלוב לפי שווי של 5 מיליארד שקל ואילו נורסטאר נסחרה לפי שווי של 2 מיליארד שקל.