טריא בדרך לבורסה: לוזון זימנה אסיפה לקראת מיזוג לפי שווי של 320 מיליון שקל לחברת האשראי

האסיפה תתכנס בחודש הבא על מנת לאשר את תנאי המיזוג בין החברות, לאחריה צפויים בעלי המניות בטריא להחזיק ב-72.5% מהחברה הממוזגת • לטריא תיק אשראי של 2.87 מיליארד שקל

עמוס לוזון / צילום: איל יצהר
עמוס לוזון / צילום: איל יצהר

חברת לוזון נדל"ן פרסמה הערב (ג') את הזימון לאסיפת בעלי המניות לאישור המיזוג עם הפלטפורמה הדיגיטלית להלוואות בין אנשים ועסקים טריא. על פי הזימון לאסיפה, שתתקיים ב-17 במאי, המיזוג יתבצע לפי שווי של כ-320 מיליון שקל (לפני המיזוג) לטריא, ובעלי המניות של טריא יחזיקו 72.5% ממניות החברה הממוזגת.

פרסום זימון האסיפה מהווה צעד משמעותי להשלמת המיזוג ולכניסתה של טריא לבורסה בתל אביב. כתוצאה מהשלמת המיזוג ומיד עם השלמתו, ככל שיושלם, תחזיק קבוצת לוזון כ-19.08% מהונה המונפק והנפרע של החברה ותהא זכאית למנות דירקטור אחד מטעמה, כל זמן שתחזיק מעל ל-5% מהונה המונפק והנפרע של החברה, ומי שימונה על פי ההסכם יהיה עמוס לוזון.

לשם כך, התקשרו בעלי השליטה בטריא - אייל אלחיאני, אסף שלוש, ורדה לוסטהויז, פייר יוסף בסניאנו (באמצעות חברת יוניברסל קפיטל החזקות) ואלי גבריאל קבוצת לוזון בהסכם בעלי מניות שיסדיר את מערכת היחסים המשפטית ביניהם. טריא פנתה לממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, בבקשה לאשר את יו"ר ומנכ"ל לוזון נדל"ן, עמוס לוזון, כבעל השליטה בשרשור סופי בקבוצת לוזון, פייר בסנאינו, ואלי גבריאל כבעלי שליטה משותפת בחברה כאשר נכון לעת זו טרם התקבל האישור.

יתר בעלי המניות בלוזון נדל"ן, המחזיקים נכון למועד זה כ-30.44% מהונה המונפק והנפרע של החברה יחזיקו לאחר המיזוג בכ-8.2% מהונה המונפק של החברה הממוזגת. לאחר שירכשו מניות הפיזור על ידי צדדים שלישיים שאינם בעלי עניין, אחד מהתנאים להשלמת המיזוג, יחזיק הציבור בכ-15.6% מהון החברה.

בנק ההשקעות ווליו בייס ניהל את עסקת המיזוג.

הכנסות טריא צמחו ב-54% ב-2021

חברת טריא P2P הוקמה בשנת 2014 על ידי אסף שלוש, אייל אלחיאני וורדה לוסטהויז כחברה פרטית. מאז הקמתה, פועלת החברה בתחום הטכנולוגיה הפיננסית, קרי מימון המונים, ובמסגרת פעילותה, מפעילה החברה פלטפורמה אינטרנטית, מאפשרת מפגש ישיר (P2P) בין לווים ומלווים תושבי ישראל. נכון ל-31 בדצמבר 2021 העמידה החברה אשראי בסך כולל של כ-6.5 מיליארד שקל ללווים פרטיים ועסקיים. רווחי החברה נובעים מגביית עמלות בשימוש בפלטפורמה, הן מהלווים והן מהמלווים. העמלות שגובה החברה מהלווים בממוצע הן כ-3.2% והעמלות הנגבות מהמלווים הן כ-0.5%.

במסגרת זימון האסיפה פרסמה טריא מתאר ובו את תוצאותיה לשנת 2021, המצביעות על צמיחה משמעותית בפעילות: הכנסות החברה הסתכמו ב-70.7 מיליון שקל, עלייה של כ-54% לעומת הכנסות של 45.8 בשנת 2020 ועלייה של כ-28% לעומת הכנסות של 55.4 מיליון שקל ב-2019, טרום משבר הקורונה. הרווח הנקי של החברה בשנת 2021 עמד על 479 אלף שקל, לעומת הפסד של ב-14.5 מיליון שקל בשנת 2020. בשנים שלפני הקורונה, 2019 ו-2018, רשמה החברה רווח של 6.6 מיליון שקל ו-11 מיליון שקל, בהתאמה.

תיק האשראי של החברה גדל ב-23% והסתכם ב-2.81 מיליארד שקל נכון לסוף 2021, לעומת 2.28 מיליארד שקל בסוף 2020. כ-83% מיתרת תיק האשראי שהועמד באמצעות הפלטפורמה מגובה בטוחות נדל"ן וכמעט כל האשראי שהועמד מתחילת הפעילות באמצעות הפלטפורמה (כ-92%) מגובה בבטוחה כלשהי.

בשנה האחרונה חתמה טריא פינטק, חברה אחות של טריא, על הסכם אסטרטגי עם בנק לאומי, לפיתוח והתאמת מערכת המשכנתאות של הבנק.

שחף ארליך, מנכ"ל טריא, אמר: "אנו בטריא עושים היום צעד משמעותי בדרך להשלמת המיזוג ולהפיכתה לחברה ציבורית. השלמת המיזוג תחשוף את המשקיעים בבורסה בתל אביב לאחד מאפיקי ההשקעה הצומחים והמתקדמים, תגוון את מקורות המימון של טריא ותאפשר לנו להמשיך להצמיח את פעילותה בכלל, ובתחום המשכנתאות בפרט".