בעלת המשרד לאדריכלות ועיצוב פנים שמרוצה מהמעבר לעבודה מהבית: "יעילות העובדים גדלה"

רון-לי רוזנבלום בת 46 מאבן יהודה • נשואה + 2 • מעצבת פנים ובעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים המתמחה בשירותי DESIGN בעולמות הנדל"ן • "עיקר האתגר בתקופה זו היו בעיות הקשורות לאספקה ומחסור של סחורות חומרי גמר המיובאות" •  גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

רון־לי רוזנבלום, מעצבת פנים ובעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים / צילום: תמונה פרטית
רון־לי רוזנבלום, מעצבת פנים ובעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים / צילום: תמונה פרטית

בעקבות משבר הקורונה והסגרים ביצעה מעצבת הפנים רון-לי רוזנבלום ארגון ומיפוי מחדש של אסטרטגית העסק שלה והתמקדה בעבודה בעיקר מול קבלנים ויזמים שאצלם העבודה לא נפסקה, הענף היחידי שהיה פעיל והמשיך לעבוד כרגיל לאורך כל משבר הקורונה. התמחות משרדה של רוזנבלום הוא בעיצוב הלובי והשטחים הציבורים בבניין, שכן לתפישתה "הלובי מעניק אימפקט קריטי לאופיו ומיתוגו של הפרויקט ומהווה כלי שווקי עבור היזם גם לפרויקטים עתידיים שלו.

"תפיסת עולמי", היא אומרת "הינה שהעיצוב למעשה מתחיל בחזון ובתכנון. כבר בשלב הראשוני של הפרויקט אני בונה קונספט עיצוב מוגדר תקציבית משולב בהדמיה פוטו-ריאלסטית תלת ממדית אשר תורמת להבנת התכנון והמחשת חומרי הגמר ומאפשרת ללקוח להבין ולראות את התוצאה שתתקבל בסיומו של הפרויקט".

רוזנבלום מספרת כי "כל התהליך כאמור נעשה בתיאום וסינרגיה מלאה מול אדריכל הפרויקט והיועצים השונים ובהתאם מופקות תוכניות עבודה מפורטות הכוללות את חומרי הגמר וכל הפרטים הנדרשים למכרז קבלנים מדויק ידוע מראש ,המביא לחיסכון ניכר בעלויות ומנטרל תוספות לא צפויות בביצוע".

במקביל על מנת להרחיב את סל המוצרים שהמשרד מספק היא השיקה את "360 DESIGN", מעטפת עיצובית הנותנת מענה לכל הנושא השיווקי של היזם/קבלן החל מקונספט עיצובי מותאם לאופי הבניין כולל הדמיות חוץ פוטו ראליסטיות, הדמיות פנים לדירות, תוכניות מכירה, דירה לדוגמא ועיצוב הלובאים והמעברים. בנוסף, להרחיב את המעטפת השרות עבור הקבלן היא הקימה מחלקה ייעודית לשינויי דיירים בגישה חדשנית הנותנת מענה אישי לדייר ומתאמת בין רצונות הדייר לשינויים בדירה שרכש לבין הביצוע בשטח.

"משבר הקורונה גם יצר אפשרויות חדשות", היא מספרת "שכן ניתן כעת לקיים ישיבות פרודוקטיביות ויעילות בזום גם עם לקוחות בחו"ל ולא רק בארץ ולחסוך טיסות ונסיעות מיותרות ואפילו לנהל פרויקטים מרחוק. בנוסף, גיליתי שיעילות העובדים גדלה בעבודה מהבית שכן זמני הנסיעות נחסכים ובאפשרותם לנהל את סדר יומם בגמישות ובפועל זמן העבודה נטו גדל".

לדבריה, "עיקר האתגר בתקופה זו היו בעיות הקשורות לאספקה ומחסור של סחורות חומרי גמר המיובאות והתאמת לתוכניות העבודה לביצוע לחומרים חלופים כדי לא לעצור את התקדמות הפרויקטים שהיו בשלבי ביצוע מתקדמים".

רוזנבלום אומרת כי "בפריפריה האתגר גדול אף יותר שכן מסגרת התקציב מצומצמת ומותאמת למחירי נדל"ן נמוכים מהמרכז והדבר מצריך מציאת פתרונות יצירתיים אשר יביאו יחד עם זאת לתוצאה מוקפדת ואיכותית. בהקשר למרחק אני חייבת לומר כי הקורונה מבחינתי ייעלה את העבודה גם מבחינת האפשריות לקיים שיחות עבודה פרודוקטיביות בזום ולחסוך זמני נסיעות ארוכים ומיותרים לישיבות עם גורמי התיכנון ואף הביצוע בשטח".

לסיכום משתפת רוזנבלום כי "החזון המקצועי שלי הוא להנחיל ליזמים/קבלנים שתכנון ועיצוב מוקדם ככל האפשר מונע וחוסך את הצורך בפתרונות מאולתרים ,מיותרים ויקרים".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il