תפנית במכרז על אגד: החליטה לקבל את הצעת קיסטון הנמוכה בכמיליארד שקל

מנכ"ל אגד אבי פרידמן שיגר מכתב לבעלי המניות בו ציין כי הצעת קבוצת מגדל-קרסו-אלומה שרצתה לרכוש את החברה בשווי של 5.6 מיליארד שקל, "מסוכנת יותר" משום שלא ניאותה לשלם דמי רצינות של 15% • אגד מתקדמת עם הצעת קיסטון שמעניקה לה שווי של 4.77 מיליארד שקל

אוטובוס אגד / צילום: יח''צ
אוטובוס אגד / צילום: יח''צ

הדרמה ברכישת השליטה בחברת התחבורה הציבורית אגד לא נפסקת. מנכ"ל חברת אגד אבי פרידמן, משגר הערב מכתב לבעלי המניות בחברה ומציין כי דירקטוריון אגד החליט לאחר ישיבתו היום (ד') להתקדם עם ההצעה השנייה בגובהה, לאחר הצעת קבוצת מגדל-קרסו-אלומה, ששיקפה לאגד שווי של 5.6 מיליארד שקל.

ההצעה הבאה היא הצעת הקבוצה בראשותה של קרן קיסטון שמשקף לאגד שווי שנמוך בקרוב למיליארד שקל, קרי - 4.77 מיליארד שקל.

פרידמן כותב ל-1,300 בעלי המניות באגד כי "אבקש לעדכנכם כי דירקטוריון החברה התכנס היום פעם נוספת לדון בהצעות לרכישת מניות אגד, לאחר שקבוצת מגדל-קרסו-אלומה הודיעה לאגד כי אין בכוונתה לקיים את התנאים שדירקטוריון אגד דרש ממנה, וכי גם לא תעמוד בתנאים המהותיים שהוצבו מלכתחילה להשתתפות בהליך, וביניהם הצגת הסכם מימון מחייב עם הבנק במועד חתימת ההסכם".

לדברי מנכ"ל החברה, הדירקטוריון של אגד, ראה שהצעת הקבוצה הראשונה למעשה מסוכנת יותר משום שלדבריו החברה לא הסכימה לעמוד בדרישות התשלום לשלם 420 מיליון שקל (15% מהשווי שנגזר לאגד לפי הצעת קבוצת מגדל-קרסו אלומה).

לכן, משום ש"לא עמדה בתנאים המהותיים להשתתפות בהליך", מסביר פרידמן לבעלי המניות "יש בהצעתה סיכון גדול באשר ליכולתה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות להשלמת העסקה, התנה את המלצתו לאישור העסקה עמה במספר תנאים שמטרתם להבטיח לכם עסקה בטוחה ויציבה, אשר בסופה תקבלו את מלוא התמורה עבור מניותיכם".

הוא מוסיף כי "לאחר ששמע את עמדתם של היועצים המקצועיים של אגד, סבר כי יש להתנות את ההתקדמות עם קבוצה זו בקבלת ביטחונות אלה בשל הסיכון שלא תעמוד בהתחייבויותיה. לאור האמור לעיל, החליט דירקטוריון אגד בישיבתו היום לאפשר לקבוצת קיסטון, שהצעתה בסך 4.77 מיליארד שקל עבור כל הון המניות (100%) וכ-2.8 מליארד שקל עבור 60% מהון המניות, להתקדם בהליך".

התנאי שמעמידה אגד בפני קיסטון הוא העברת 15% מהסכום לאגד עד ל-8 במאי. לפי המתואר במכתבו, "קבוצת קיסטון אישרה את הסכמתה לתנאי המתווה האמור. ככל שלא יתקיימו התנאים, יתכנס שוב הדירקטוריון לשם דיון וקבלת החלטות בנושא".

פרידמן מסכם ומציין כי "דירקטוריון החברה פעל, פועל וימשיך לפעול על מנת להמליץ לאסיפה הכללית של בעלי המניות על ההצעה של משקיע שיציג לאגד יכולות פיננסיות בטוחות וחוסן פיננסי שיאפשר את המשך צמיחתה של אגד עוד שנים קדימה".