התחדשות עירונית ברמת השרון: "יצאנו לפרויקט עם 100% חתימות"

הדיירים בבניין הנצח 41 ברמת השרון יקבלו תוספת של 25 מ"ר לכל דירה • "העדיפות הראשונה שלנו הייתה ביטחון כלכלי של היזם"

הנצח 41, רמת השרון / הדמיה: סטודיו אייקו
הנצח 41, רמת השרון / הדמיה: סטודיו אייקו

סיפור הפרויקט:

רחוב הנצח נמצא בין שכונות הדר למורשה ברמת השרון. "כשקנינו את הדירה בשנת 1980, הרחוב עדיין לא היה סלול. זה היה הרחוב הכי מזרחי במושבה כשרמת השרון הייתה עדיין מושבה", מספרת חנה שפירא, מדיירות הבניין. "הרחוב גובל במתחם התעשייה הצבאית שנמצא בלב המחלוקת כבר כמה שנים". ברחוב יש פארק שנבנה לפני כמה שנים ונתיב אופניים שהוא חלק משביל השרון בפרויקט "אופנידן", שיתחיל ברעננה וייגמר ברמת גן.

שפירא מספרת שקנתה את דירת הגג מהקבלן משה אביב, שייסד את קבוצת אביב, הבונה את הפרויקט היום. תשע מ־12 הדירות בבניין הן בשכירות. "הדירה שלנו הייתה במצב מצוין. לפני 18 שנים התקנו מעלית - אחת הבודדות שהייתה מיועדת ל-6 אנשים".
לדבריה, לא מדובר בבניין מט לנפול אלא בדירות במצב מעולה, אבל כמובן שרוב בעלי הנכסים רצו לממש את הפוטנציאל ולקבל דירות חדשות. "הגיע אלינו יזם שניסה להניע ועדים כדי ללכת על פרויקט תמ"א, אולם דחינו את ההצעה כי לא היה לנו עניין. ההצעה הראשונה הייתה תמ"א 38/1 (חיזוק ובנייה), עד שהאדריכל, אייל סנדרוביץ’, הציע לנו ללכת על תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה)".

לדבריה, כשהדיירים החליטו לעשות התחדשות עירונית, פנו ישירות לחברת אביב. "לא פנינו ליזמים כי היינו אדישים. העדיפות הראשונה שלנו הייתה ביטחון כלכלי של היזם, ובגלל הקשר ההיסטורי שהיה לנו עם משה אביב ז"ל. גם כשביקשנו מהם להשתמש בשירותי האדריכל שלנו הם נענו לבקשה".

שפירא מציינת שלא הייתה שום התנגדות מאף בעל נכס בבניין: "אנחנו מבין הבעלים היחידים הגרים בדירה שלהם בבניין. יצאנו לפרויקט עם 100% חתימות. גם מול הרשויות לא היה שום קושי וזאת אף שהעירייה לעתים דוחה בקשות כי היא מעוניינת לצרף כמה פרויקטים יחד. גם אנחנו לא טרחנו לעשות עבודת רקע על הזכויות שלנו בקרקע ובבניין כי אין מה לבדוק.

"בסוף הפרויקט אנחנו מקבלים דירת בשטח 178 מ"ר ובמצב הישן הייתה לנו דירה בשטח 140 מ"ר".

הנצח 41, רמת השרון / צילום: יח''צ
 הנצח 41, רמת השרון / צילום: יח''צ

התמורה ליזם:

סך-הכול 16 דירות: שתי דירות גן, 12 דירות של 5 חדרים, שתי דירות של 3 חדרים.

התמורה לדיירים:

דירה חדשה בתוספת 25 מ"ר, כולל ממ"ד, מעלית וחניה.

לו"ז:

היתר בנייה התקבל בספטמבר 2019, צפי לקבלת מפתחות, קיץ 2024.

הפרויקט: תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה)
המצב הקיים: בניין בעל 3 קומות עם 12 דירות
היזם: קבוצת אביב וחברת אביב אורבן
הקבלן המבצע: קבוצת אביב
האדריכל: אייל סנדרוביץ אדריכלות ותכנון ערים בע"מ
עו"ד היזם: עו"ד ח.נועם ושות'
עו"ד הדיירים: פרבמן רשף ושות'