הרומן והסכם ההשתקה שסיבכו את בנק דיסקונט

סגן מנהל סניף ניהל קשר זוגי עם גרושתו של לקוח הבנק, ומסר לה מידע על חשבונו • אחרי שהתלונן, הוצעה ללקוח הלוואה תחת הכותרת "הסדר פשרה לפירעון חובות" - אלא שאותו הסדר כלל התחייבות לא לתבוע את הבנק • הלקוח תבע בטענה לפגיעה בפרטיות

סניף של בנק דיסקונט / צילום: Shutterstock
סניף של בנק דיסקונט / צילום: Shutterstock

לקוח בנק דיסקונט פנה לבנק בתלונה, לפיה סגן מנהל סניף בצפון ניהל קשר זוגי עם גרושתו (של הלקוח) ומסר לה מידע על חשבון הבנק שלו. בתגובה לתלונה, הציע מנהל הסניף ללקוח, שהיה בחוב של 30 אלף שקל, הלוואה שנשאה את הכותרת "הסדר פשרה לפירעון חובות". אלא שאותו הסדר עליו חתם הלקוח, כלל התחייבות לא לתבוע את הבנק על פגיעה בפרטיות. הלקוח מצידו טוען כי לא היה מודע לתנאי זה.

בתביעה שהגיש הלקוח בינואר השנה לבית משפט השלום בחדרה, באמצעות עו"ד לירון תורג’מן, נטען כי סגן המנהל נהג להעביר לאישה באופן תדיר מידע ביחס לחשבון האישי של בן זוגה לשעבר, ששילם לה מזונות ועימו הייתה מסוכסכת.

לתביעה צורפו התכתבויות בין סגן המנהל לאישה, בהן הוא מעדכן אותה על הפקדות, משיכות ואף על מתן הלוואה שנתן לבן הזוג לשעבר. "הכוכב קיבל משכורת, אוי ואבוי לך אם את מממנת אותו גם החודש. שילך לעבוד", כתב סגן המנהל. "אישרתי לו הלוואה. את לא שמעת ממני כלום. לא מכיר אותך". בהזדמנות אחרת כתבה לו האישה: "תבדוק לי אם האידיוט קיבל משכורת", וסגן המנהל השיב: "כבר בדקתי בבוקר, לא קיבל".

בתביעה שהוגשה נגד הבנק על סכום של רבע מיליון שקל טוען הלקוח לפגיעה בפרטיות, בכך שסגן מנהל הסניף עשה שימוש במאגרי המידע של הבנק לצרכיו האישיים. "מדובר במידע פנימי חסוי ופרטי תוך הפרה בוטה של מערכת האמון אשר קיימת בין בנק לבין לקוח", נטען.

דיסקונט: הלקוח מנוע מלהגיש תביעה

בכתב ההגנה שהוגש ערב החג טוען הבנק, באמצעות עו"ד שולי זסלבסקי, כי הלקוח מנוע מלתבוע את הבנק לאור ההסדר עליו חתם בינואר 2022, במסגרתו קיבל "הטבות שונות", כאשר הכוונה למתן ההלוואה עם ריבית מופחתת על-מנת לפרוס את חובו. לצד זאת מדגיש הבנק כי המעשים, ככל שנעשו, נעשו על-ידי עובד הבנק ולא על דעת הבנק, וכי הבנק "נקט בצעדים הנדרשים והמצופים מבנק זהיר וסביר", וכי העובד אינו עובד עוד בבנק.

לדברי הבנק, שישה ימים לאחר החתימה על הסכם ההלוואה הוגשה התביעה "בחוסר תום-לב מוחלט", ו"הבנק הסתמך על הצהרות וויתורים אלה ושינה את מצבו לרעה כאשר ניאות לפרוס את חובו של התובע ולאשר לו ריבית בשיעור מופחתת". עוד נטען כי הלקוח לא צירף לתביעה את העובד ואת גרושתו ששיתפה פעולה עם העברת המידע.

עו''ד לירון תורג'מן / צילום: תמונה פרטית
 עו''ד לירון תורג'מן / צילום: תמונה פרטית

לדברי עו"ד לירון תורג'מן, שהגיש את התביעה, הלקוח הופתע מתשובת הבנק לתביעה, ולדבריו לא ידע שהוא חותם על כתב ויתור כלשהו, ו"מדובר בלעג לרש, כאשר הכותרת היא הסדר פשרה לפירעון חובות, ומהות ההסדר היא העמדת הלוואה, פעולה שאופיינית לבנק ביחס לכל לקוח".

תגובת בנק דיסקונט: "איננו יכולים להתייחס להליך תלוי ועומד בבית המשפט".