הישראלי עמרי מורגנשטרן מונה למנכ"ל ענקית התיירות Agoda

עמרי מורגנשטרן, בוגר תוכנית תלפיות, ימונה בתחילת יולי למנכ"ל חברת Agoda • המנכ"ל המכהן, ג'ון בראון, לקח על עצמו את תפקיד יו"ר החברה • גלן פוגל, מנכ"ל בוקינג הולדינגס: "הידע והניסיון של מורגנשטרן בעסקים הוא ייחודי, ואני מצפה להמשך המומנטום של החברה תחת הנהגתו"

עמרי מורגנשטרן / צילום: יח''צ agoda
עמרי מורגנשטרן / צילום: יח''צ agoda

קבוצת בוקינג הולדינגס , הספקית המובילה בעולם של שירותי נסיעות נלווים וחברת האם של Booking.com, Agoda, קאיאק ועוד, הודיעה היום (ג') כי הישראלי עמרי מורגנשטרן ימונה למנכ"ל ענקית התיירות Agoda החל מ-1 ביולי השנה. המנכ"ל המכהן, ג'ון בראון, לקח על עצמו את תפקיד יו"ר החברה.

מורגנשטרן שימש כמנהל התפעול הראשי של הפלטפורמה מאז יולי 2018, ושיתף פעולה באופן הדוק עם המנכ"ל הנוכחי ג'ון בראון, שעובר לתפקיד היו"ר אחרי 11 שנים בחברה וכארבע שנים כמנכ"ל.

"ג'ון תרם רבות להמשך ההתרחבות וההצלחה של אגודה לאורך השנים בהן עמד בראש", אמר גלן פוגל, מנכ"ל בוקינג הולדינגס. "העסק ימשיך ליהנות מהידע ומהמומחיות שלו, ואנחנו נרגשים לקבל את עמרי כמנכ"ל החדש של אגודה".

"לאורך השנים, עמרי מילא תפקיד קריטי בהנחיית היצע המוצרים של אגודה כמנהל מוצר ראשי, ולאחרונה גם כמנהל תפעול ראשי", המשיך פוגל. "הידע והניסיון שלו בעסקים הוא ייחודי, ואני מצפה להמשך המומנטום של אגודה תחת הנהגתו".

מורגנשטרן הצטרף לאגודה בשנת 2014 כמנהל מוצר בכיר, ולאחר מכן קודם לתפקיד סגן נשיא לפיתוח מוצר, לאחר מכן קיבל את תפקיד מנהל המוצר הראשי וב-2018 נכנס לתפקיד סמנכ"ל התפעול בחברה. מורגנשטרן היה מייסד ומנכ"ל שותף של "קליקה", סטארט-אפ המתמחה באופטימיזציה של שיווק מקוון שנרכש על ידי קבוצת בוקינג ב-2014.

מורגנשטרן הוא בוגר תוכנית תלפיות של צה"ל, וסיים תואר שני בפיזיקה בהצטיינות באוניברסיטת תל אביב, כמו גם תואר ראשון בהצטיינות בפיזיקה, מדעי המחשב ומתמטיקה באוניברסיטה העברית.

אגודה היא פלטפורמה המכילה מיליוני בתי מלון ושירותי תיירות ברחבי העולם. החברה הוקמה בסוף שנות ה-90 בתאילנד בשם פלאנט הולידיי. ב-2003 התמזגה עם חברה אחרת, וב-2005 נרשמה החברה המשותפת, שקיבלה את השם AGODA בתאילנד. ב-2007 נרכשה אגודה על ידי קבוצת בוקינג.

כיום האתר של אגודה נגיש ב-39 שפות (כולל בעברית). החברה מעסיקה כ-4,000 עובדים ב-25 שווקים, ומשרדיה ממוקמים בסינגפור. לצד היצע חדרי המלונות, מאז 2019 מציעה אגודה גם טיסות, שירותי תחבורה/העברה והזמנה של כרטיסים לאטרקציות או פעילויות.

בדומה לחברות אחרות בתחום התיירות, גם אגודה נפגעה מעצירת התיירות העולמית בתקופת הקורונה. במאי 2020 היא נפרדה מכ-1,500 עובדים, אך לאחרונה היא בתנופת גיוס מחודשת.