לידיעת הטסים לוונציה: מ-2023 תשלמו 10 אירו דמי כניסה לעיר

ונציה שבאיטליה עומדת להיות העיר הראשונה בעולם שגובה מתיירים דמי כניסה • מערכת ההזמנות שתחל לעבוד השנה תציע"תמריצים" לתיירים כמו הקדמת תורים באתרים תיירותיים • בינואר 2023 השימוש במערכת המקוונת יהפוך לחובה. ראש העיר: "מערכת ההזמנות תיתן לנו את האפשרות לדעת כמה אנשים צפויים להגיע בכל יום, ולהתכונן בהתאם"

ונציה / צילום: Associated Press, Antonio Calanni
ונציה / צילום: Associated Press, Antonio Calanni

ונציה שבאיטליה עומדת להיות העיר הראשונה בעולם שגובה מתיירים "דמי כניסה" - כך דווח ב-CNN. עיריית ונציה, אחת הערים המתוירות בעולם, החליטה כי החל מהקיץ הקרוב כל תייר שיבקש להיכנס לעיר ישלם 10 אירו דמי כניסה.

לאחר סוף השבוע שעבר במהלכו נחגג חג הפסחא, בו נכנסו למעלה מ-120 אלף תיירים לעיר המונה 50 אלף תושבים ביום שבת, כשהמספרים עלו ל-158 אלף ביום ראשון, ראש העיר לואיג'י ברוג'רו הודיע ​​כי מערכת ההזמנות יצאה לדרך.

"מערכת ההזמנות היא הדרך הנכונה לניהול מאוזן יותר של התיירות", צייץ ברוג'רו בטוויטר. "נהיה הראשונים בעולם לבצע ניסוי כזה".

סגנית ראש העיר והאחראית על התיירות, סימון ונטוריני, אמרה כי בתוך כמה שבועות תשיק העיר פורטל "פשוט ומהיר" להזמנות מקוונות. "בקיץ הקרוב יוכלו התיירים להזמין באמצעות המערכת טיול יומי, ובשנת 2023 נתחיל להחיל את דמי הכניסה", אמרה.

מערכת ההזמנות לא תהיה חובה עד סוף השנה הנוכחית, ולדברי ונטוריני, למבקרים יוצעו "תמריצים" לעשות שימוש בפורטל, כמו הקדמת תורים באתרים תיירותיים ובמוזיאונים שונים בעיר. בינואר 2023 השימוש במערכת המקוונת יהפוך להליך חובה. "מערכת ההזמנות תיתן לנו את האפשרות לדעת כמה אנשים צפויים להגיע בכל יום, ולהתכונן בהתאם".

ונטוריני הוסיפה כי המידע במערכת אולי גם יגרום לתיירים המבקשים להגיע לשנות את דעתם. "אנחנו יכולים לומר, 'אורח יקר, אנחנו לא ממליצים להגיע בתאריך הזה, כי בתאריך זה יחול חג שצפוי למשוך לעיר מסה גדולה של מבקרים. אם תדחה את ביקורך בשבוע, תוכל ליהנות יותר מהביקור שלך".

כאשר דמי הכניסה ייכנסו בינואר, הם ינועו בין 3 אירו (3.25 דולר) ביום חול ל-10 אירו (10.85 דולר) ביום בו צפויה להגיע כמות גדולה של מבקרים.

החיוב יהיה רק ​​עבור טיולי יום - כל מי שנשאר ללון בוונציה עצמה יהיה פטור מדמי הכניסה, כאשר הרעיון מאחורי ההחלטה הוא להרתיע את התיירים שמגיעים לעיר ליום אחד, מבזבזים מעט כסף בעסקים המקומיים ומשאירים מאחור כמויות של אשפה.

"המסר שאנחנו רוצים להעביר הוא שוונציה היא עיר שחיה במקצבים שונים מכל מקום אחר. היא שברירית, ייחודית וצריכה שהמבקרים יפנימו שהיא לא 'היכנסו, תצלמו, ותעזבו'".

לדבריה, על התיירים לנקוט "גישה איטית ומכבדת יותר". היא גם חוזה כי ונציה לא תהיה העיר האחרונה להחליט על מהלך כזה. "אני חושבת שערים רבות אחרות באירופה שמתמודדות עם מספרים משמעותיים של תיירים שמגיעים ליום אחד, יעקבו אחר המהלך שלנו כדי להבין כיצד גם הן יוכלו להחיל מהלך דומה".

ונציה היא אולי העיר הראשונה שמודיעה על היטל דמי כניסה, אבל כפר אחד באיטליה כבר הטיל תשלום דומה. Civita di Bagnoregio דורשת עמלה "סמלית" של 1.50 אירו (1.67 דולר) בשנת 2013. ראש העיר פרנצ'סקו ביגיוטי תכנן זאת כפעולה שיווקית למשוך תיירים לכפר הממוקם על צוק מתפורר והמכונה "העיר הגוססת". האגרה סקרנה את התיירים עד כדי כך, שמספרם גדל מ-40,000 ב-2009 למיליון ב-2018.