הלוואות מגובות במניות טסלה ובנכסים של טוויטר עצמה: כך יממן מאסק את רכישת הרשת החברתית

דירקטוריון טוויטר אישר את הצעת הרכש של אלון מאסק, שלפיה ירכוש את הרשת החברתית ב-44 מיליארד דולר • מאסק הבטיח סכום של 25.5 מיליארד דולר בחוב ובהלוואה, ומספק התחייבות להון של כ-21 מיליארד דולר • לפי "פורבס", הלוואה בגובה 12.5 מיליארד דולר מגובה במניות טסלה שבהחזקתו

אלון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111
אלון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111

דירקטוריון טוויטר  אישר את הצעת הרכישה של אלון מאסק, שתתבצע בפרמיה של 38% על מחיר המניה של טוויטר בתחילת החודש - לפני שהחלו דיווחים על הרכישה האפשרית. מאסק ישלם 54.2 דולר למניה ובסך הכול 44 מיליארד דולר עבור הרשת החברתית, כאשר המימון יושג בעיקר בהלוואות שמגובות במניות טסלה  ונכסים של טוויטר עצמה.

העסקה צפויה להיסגר במהלך 2022 בכפוף לאישור בעלי המניות של טוויטר וקבלת אישורים רגולטוריים. קודם לכן מאסק כבר החזיק ב-9% ממניות החברה. הדיווח שלו על ההחזקה במניות טוויטר מתחילת החודש הנוכחי הראה שהוא רכש את המניות החל מסוף ינואר תמורת סכום מצטבר של 2.85 מיליארד דולר ובמחירי מניה שנעו בין 32.8-40.3 דולר (36.2 דולר בממוצע).

לפי הדיווח על הרכישה, מאסק הבטיח סכום של 25.5 מיליארד דולר בחוב ובהלוואה ומספק התחייבות להון של כ-21 מיליארד דולר. אין תנאי מימון להשלמת העסקה. לפי פרסום ב"פורבס", הלוואה בגובה 12.5 מיליארד דולר שלוקח מאסק למימון העסקה מגובה במניות טסלה שבהן הוא מחזיק, ואילו יתרת ההלוואות מגובות בנכסים של טוויטר, כמו בעסקאות ממונפות אחרות.

בסוף 2021 החזיק מאסק בכ-21.2% מהון המניות טסלה - החזקה שמשלבת מניות שמוחזקות על-ידי נאמנות של מאסק וכן אופציות שמיועדות להבשיל. במחיר הנוכחי של מניית טסלה מדובר על החזקה בשווי של כ-231 מיליארד דולר. שוויה של טסלה בנאסד"ק מגיע ליותר מטריליון דולר, לאחר עלייה של 35.2% במחיר המניה בשנה האחרונה, אך ירידה של 18.9% מהשיא בו נסחרה מניית טסלה בתחילת נובמבר 2021.