בטרקטורון מעופף או בסירת טורנדו: טיולים לא שגרתיים בגליל המערבי

הפלגה אקסטרימית באכזיב, סיורי ריקוד בגעתון או נהיגה מפותלת בחורש פראי - שלל הרפתקאות בצפון הירוק לכל המשפחה

הטרקטורון המעופף. דברים שרואים משם / צילום: גיל ברקן
הטרקטורון המעופף. דברים שרואים משם / צילום: גיל ברקן

קל להתאהב במרחבי הגליל המערבי, האוצר שפע חוויות הרפתקניות. קחו נשימה עמוקה וצאו ליממה של תנועה חווייתית במקצבים משתנים.

באוויר | טרקטורון מעופף


כי כדי להמריא עם גיל ברקן בטרקטורון המעופף (ואוטוטו גם בכדור פורח), צריך להשכים קום, להעיר את השמש, להגיע לקיבוץ שמרת ולהתחיל את היום גבוה בשמיים. ברקן מייצר את כלי הטיס בארץ והוא משתכלל כל העת עם מערכות ממוחשבות, מוזיקה ועוד. הטרקטורון מסוגל לטוס בגובה של עד כקילומטר וזה מרגיש כמו רחפן בעננים. נקודת המבט אל הסביבה מרגשת, במיוחד עכשיו, כשהכל ירוק ומשמח. הטיסה לנוסע יחיד ואורכת 20-30 דקות אך תלויה במזג האוויר
(כל השבוע, עד 08:00 בבוקר, 750 שקל לאדם, 054-7380170).

בים | סירת טורנדו טרק ים


מתוך לגונה מוגנת ויפהפיה באכזיב, יוצא שיט בסירת טורנדו מהירה, שמשלב חוויה אקסטרימית עם סיור ימי מרתק. לסירת הגומי יכולות מהירות מרשימות, אך את הבחירה משאיר אלירן השייט לנוסעים (עד עשרה), וזורם, תרתי משמע. אחרי שמצטיידים בווסט הצלה מתיישבים ואוחזים, חזק. השייט חולף בשמורת הטבע הימית הגדולה בישראל, המשתרעת מול חופי אכזיב. זה כולל גיחה אל האיים המפורסמים הטובלים בים, הסבר על קינון ציפורים, סיפורים על ההיסטוריה המקומית, השמורה, רצועת החוף, חוות הצבים ועוד. משך השיט כחצי שעה, ובגרסה הארוכה - כשעה, נהנים מחוויית שנירקול סמוך לאי האהבה. (מגיל 3, 109 שקל, 04-9823671)

על גלגלים | טרקטורוני נוף הוורדים

בין הרים ובין סלעים מדלגים רכבי הטירקס של נעים רבאח ומתגלגלים בטיול שטח מהפנט בנהיגה עצמית. הכלי, דמוי רייזר, איכותי ובטיחותי, בעל יכולות עבירות מרשימות בכל תוואי שטח. אבל מה שקנה את לבי הוא המסלול הייחודי, שחולף בתוך חורש מעלף ביופיו, כולל חלקת ארזים מהממת ופריחה שעדיין מקשטת את הירוק בכתמי צבע. בטירקס ארבעה מקומות, מתאים לילדים (אפשר להביא כסא/בוסטר) ועל אף שהדרך זרועה באתגרים טכניים כמו ירידה תלולה, מדרגות סלע, אבנים ומעלות, הוא עמד בכולם בהצלחה. הכלים חדשים יחסית והטיול שיוצא משולי כפר ורדים, נמשך כשעה ומתפתל בתוך טבע פראי (כל השבוע, 052-6858356, 400 שקל לזוג, 500 לארבעה).

ברגל | LETS DANCE געתון


הסיורים הפתוחים בכפר של להקת המחול הקיבוצית אינם סטנדרטיים, וחושפים לציבור את קורותיה מאז ועד היום. הסיור נע בשבילי הכפר דרך חדרי החזרות ואימוני הרקדנים, סרט, סיפורים ומופע יוצא דופן עם קטע מיצירה של רמי באר. ואז, ברגע אחד, הופכים הצופים לרקדנים ויוצאים במחול סוער עם רקדני הלהקה הצעירה, וגם אם אינכם חובבי תנועה, לא תעמדו בפיתוי. תחושת השחרור, השמחה, המוזיקה והמחול הסוחף, ממכרים, והמשתתפים, בכל גיל ומגדר, נותנים דרור לגוף לנוע לפי הקצב ובאווירה מחשמלת (שעה וחצי, 24-27.5, 10:30, 70 שקל לאדם 052-4859834)


את היום ההרפתקני אפשר לסיים בחוף בצת, המציע אוהלי גלמפינג לזוגות/משפחות, על כל הפסיליטיז (מלתחות, מטבח משותף, ריהוט חוף ועוד) וחניון קרוואנים להשכרה - טרנד חם בתחום הטיולים. יש מגוון סוגים וגדלים כולל קרוואן וילה דו-קומתי חדש, וקרוואן מאפשר לשדרג את חוויית הקמפינג. במתחם דק, פינת ישיבה, שולחן פיקניק, כיור חיצוני ועמדת גריל, ברצועת חוף קסומה (050-9550232).

ואיפה אוכלים? לרוב אני לא ממליצה לעמוד בתור, אבל בתושה בייקרי, זה משתלם. תומר סוויסה ושחף אברהם הקימו בית קפה/מאפייה מושחתת, שילוב של קפה מעולה, פחמימות מעלפות ותוספות מעניינות. כל פריט נראה מיליון דולר, אין ארוחת בוקר סטנדרטית אלא בהרכבה אישית ובשירות עצמי, וכל מה שטעמנו היה טוב. לאחרונה נוסף בר ערב עם תפריט אלכוהול ונשנושים, ועם היצירתיות והראש הטוב, נראה שמצפות שם הפתעות נוספות (050-4712761).