לקראת רפורמת הבנקאות הפתוחה: אי.בי.אי סיכם עם חברת פינטק על שירותי העברת כספים דיגיטלית

חברת הפינטק פיזבק תעניק לבית ההשקעות את היכולת להעברה דיגיטלית של תשלומים מחשבונות הבנק של הלקוח ישירות לתיק ההשקעות שלו ולהתכונן לקראת התחרות שתביא רפורמת הבנקאות הפתוחה

מנכ''לית ומייסדת פיזבק, קרן צוקרמן / צילום: יח''צ
מנכ''לית ומייסדת פיזבק, קרן צוקרמן / צילום: יח''צ

בית ההשקעות אי.בי.אי  חתם לאחרונה על הסכם עם חברת הפינטק פיזבק (Feezback), במסגרתו תעניק פיזבק שירותים טכנולוגיים לבית ההשקעות וזאת על רקע הכניסה הצפויה לתוקף של רפורמת הבנקאות הפתוחה.

על פי ההסכם, פיזבק תספק לאי.בי.אי אפשרות להציע ללקוחותיה מנגנוני תשלום והעברת כספים באופן מידי מחשבונות הבנק שלהם אל תיקי ההשקעות שלהם ללא צורך בטפסים בירוקרטיים. התהליך הדיגיטלי יאפשר לאי.בי.אי להציע שירותים אשר מתבססים על מידע שישתפו הלקוחות, בין היתר גם בתחומי ההלוואות ומוצרים משלימים ללקוחות, תוך צמצום השימוש במגע ידני שיכול להוביל לטעויות אנוש.

כניסתה לתוקף של רפורמת הבנקאות הפתוחה, מהווה מהפכה בתחום הבנקאות והפיננסיים, עם העברת הבעלות על המידע הפיננסי אל הלקוחות עצמם. במסגרת הרפורמה, מעתה הלקוחות יוכלו לבחור לשתף את המידע הפיננסי שלהם עם גופים פיננסיים נוספים וחברות פינטק במטרה לקבל הצעות מתחרות ומוצרים חדשניים ואלטרנטיביים וכן להקל משמעותית על פעולות העברה מחשבון הלקוח.

הרפורמה נועדה לעודד את התחרות במערכת הבנקאות ולאפשר לגופים פיננסיים ולחברות פינטק לספק לצרכנים שירותים, לדוגמה של השוואת עלויות, ובעקבות זאת הצפי הוא שהתחרות תוביל להוזלת העמלות ותשפר את רמת השירותים הבנקאיים.

"רפורמת הבנקאות היא מהפכת הסלולר של המערכת הפיננסית", אמרה לבנת מזרחי רינסקי, מנכ"לית IBI שירותי בורסה. "כיום אחד מהחסמים המשמעותיים העומדים בפני הלקוחות הוא יכולת העברת המידע והחשבונות בין המערכות. אנחנו זוכרים מה היה המשקל של מגבלת הניוד בין חברות סלולר על התחרות. זהו לכאורה חסם כניסה זניח אבל בפועל הוא מנע מהלקוחות ליהנות מתחרות אמיתית שבתי ההשקעות יכולים להציע הן על שירות והן על מחיר. הרפורמה מאפשרת חיבורים של מערכות פיננסיות וחברות פינטק המייצרים שינויים משמעותיים לטובת הלקוחות".

מנכ"לית ומייסדת פיזבק, קרן צוקרמן, הוסיפה כי "אנו יודעים לומר בוודאות כי תחום המסחר העצמאי וההשקעות צפוי להיות אחד הנהנים הגדולים מרפורמת הבנקאות הפתוחה, לטובת האזרחים וגם לטובת גופי המסחר וההשקעות".