מחסור בתורים לחידוש דרכון: האפשרות לצאת לחו"ל עם דרכון זר תוארך עד 2023

בשל המחסור החמור בתורים בלשכות, רשות ההגירה והאוכלוסין מאריכה עד 1 בינואר 2023 את האפשרות לצאת לחו"ל מישראל עם דרכון זר לאזרחים ישראלים

שדה תעופה בן גוריון / צילום: מיכל רז חיימוביץ
שדה תעופה בן גוריון / צילום: מיכל רז חיימוביץ

מזה חודשים ארוכים שקיים קושי לתאם תור לחידוש דרכונים בלשכות רשות ההגירה והאוכלוסין. לנוכח הביקור הגובר לטוס לקראת הקיץ, מאריכה הרשות את האפשרות לאזרחים ישראלים לצאת לחו"ל מישראל עם דרכון זר וזאת עד ה-1 בינואר 2023.

מדובר באזרחים ישראלים המחזיקים בכפל דרכונים שבאופן חריג יוכלו חד פעמית לצאת מישראל עם הדרכון הזר. הנהלים בימי השגרה מחייבים את האזרחים הישראליים לצאת מישראל עם דרכון ישראלי בלבד.

מי שלא מחזיק בדרכון זר יצטרך להמשיך להתאמץ ולהשיג תור באחת הלשכות - גם מחוץ לאיזור המגורים. המחסור בתורים אף הוביל למיזמים פרטיים המפרסמים תורים שהתפנו - תורים אלה מתפרסמים למשל בטלגרם.

אפשרות אחרת היא להנפיק דרכון בנתב"ג אבל לשלם פי שלושה מהתעריף הרגיל: מי שמציג כרטיס עלייה למטוס בטווח של 48 שעות יכול להנפיק דרכון זמני התקף לשנה באופן חד פעמי בנתב"ג ולשלם עליו 820 שקל למבוגר ו-425 שקל לילד (מתחת לגיל 18). המחיר למחדשי דרכון בלשכות עומד על 275 שקל למבוגרים בתשלום במקום (ו-255 שקל למשלים אונליין) ועל 145 שקל בחידוש דרכון לילד (ו-125 שקל למשלמים אונליין). מי שיוכל להמתין לחידוש הדרכון לעונת החורף ישלם תעריף מופחת העומד על 160 שקל למבוגר ו-95 שקל לילד.

בתוך כך מצוקת התורים בלשכות רשות האוכלוסין הובילה לשינוי בתוקף של הנחיה אחרת שפרסמה הרשות זה מכבר ולפיה מי שמחזיק בתעודת זהות רגילה שאינה ביומטרית תוקפה יפוג באוגוסט 2022. על פי הסכמים שהושגו בין משרד הפנים ומשרד האוצר תוקף תעודת הזהות הרגילות יוארך עד לאוגוסט 2024. הנושא צפוי להיות מאושר על ידי ועדת החוקה.