חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון נפטר בגיל 65

בהודעה לתקשורת נכתב בשמה של משפחת גילאון: "הלך לעולמו האיש עם הלב האדום הכי גדול שיש. מנהיג פועלים שדוגל בשלום, צדק חברתי וציוני גדול. אנו מצטערים מאוד כמשפחה וגם כישראלים"

אילן גילאון ז''ל / צילום: איל יצהר
אילן גילאון ז''ל / צילום: איל יצהר

ח"כ לשעבר אילן גילאון הלך לעולמו בגיל 65. בני משפחתו הודיעו הבוקר (א') כי חבר הכנסת לשעבר ממרצ נפטר והוסיפו כי פרטי הלווייתו ימסרו בהמשך. בהודעה לתקשורת נכתב בשמה של המשפחה: "הלך לעולמו האיש עם הלב האדום הכי גדול שיש. מנהיג פועלים שדוגל בשלום, צדק חברתי וציוני גדול. אנו מצטערים מאוד כמשפחה וגם כישראלים".

גילאון כיהן כחבר כנסת מטעם מרצ במשך כ-15 שנים לא רצופות מאז הכנסת ה-15 ב-1999 אז נבחר לכהונתו הראשונה.

גילאון כיהן לאחרונה בכנסת ה-23 לחודשים ספורים בעקבות התפטרותו של השר לשעבר עמיר פרץ. בכנסת ה-20 כיהן בתפקידים רבים בין היתר כיו"ר ועדת המשנה לעניין שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, חבר בוועדת כספים ובוועדה למעמד האישה וכן חבר בוועדת העבודה והרווחה וכן בחלק מהתפקידים הללו גם בכנסת ה-18 ובכנסת ה-19. גילאון הניף את הדגל של שוויון הזכויות לבעלי מוגבלויות ופעל לקדם את הנושא הקרוב ללבו בחקיקה.

בחודש מרץ 2017 גילאון הכריז על התמודדתו לראשות מרצ מול יו"ר המפלגה דאז זהבה גלאון, אך בפברואר 2018 פרש מהמרוץ בעקבות שבץ מוחי. במרץ 2019 עבר שבץ מוחי נוסף אולם חזר לכהן בכנסת. גילאון היה ידוע בקשריו הטובים עם כל הקשת הפוליטית בכנסת ובעת המלחמות הפוליטיות שלל הכנסת ה-20 התעקש להתקזז עם השר דוד אזולאי ז"ל מש"ס למרות חרם הקיזוזים שהיה בעת שהאחרון אושפז בבית החולים.

הבוקר בכל הקשת הפוליטית ביקשו להספיד את גילאון. ח"כ דוד ביטן צייץ "הצטערתי מאוד לשמוע על מותו בטרם עת של חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון. אילן היה ח"כ נמרץ שעמד על עמדותיו האידיאולוגיות בנחרצות. למרות שהוא בא מהשמאל שיתפנו פעולה בהמון דברים ובעיקר בחוק הנכים". ח"כ מוסי רז ממרצ כתב "איבדנו את אילן גילאון. אילן שייצג אותנו בכנסת 15 שנה פעל למען האנשים תחילה. איש עם לב ענק, תמיד פעל למען האנשים ונאהב על ידי כולם. אבידה ענקית".

גם ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד הבוקר לחבר הכנסת לשעבר, אילן גילאון ז"ל: "אילן גילאון, מחברי הכנסת החרוצים שידעה הכנסת ואיש ישר עם לב ענק, הלך הבוקר לעולמו בטרם עת. הוא היה עובד קשה על מנת לפתור בעיות פרטניות של אזרחים שפנו ללשכתו. נהג לומר 'חבר כנסת צריך לקבל החלטות כאילו הוא זקן, עני וחולה, ולא כאילו הוא צעיר, עשיר ובריא'. תנחומים וחיבוק גדול למשפחת גילאון. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שלח תנחומים גם כן: "רעייתי שרה ואני מצטערים צער עמוק על פטירתו של חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון ז״ל, ושולחים תנחומים למשפחתו. האנושיות שקרנה ממנו שלו התעלתה מעל מחלוקות פוליטיות. הוא נתן לה ביטוי סמלי כששלח לנו צנצנת ריבה פרי ידיו לרגל זכייתו של אבנר בחידון התנ״ך. אף שהיינו יריבים פוליטיים קיימנו קשר לבבי לאורך השנים. למרות שלא הסכמנו על הרבה דברים, תמיד יכולתי לזהות שפעילותו הנמרצת נעשתה מתוך אמונה שלמה בצדקת דרכו - ועל כך הערכתי אותו מאוד. הוא יחסר לי. יהי זכרו ברוך".