בגלל סכסוך על דמי שכירות: אחד מאולמות צוותא הושכר למועדון מתחרה

במועדון צוותא המיתולוגי, מוסד תרבות ותיק בלב תל אביב, הפסיקו לשלם במהלך תקופת הקורונה שכירות לבעלים של אחד האולמות במרתף שבלונדון מיניסטור בת"א • בפברואר השנה הושכר האולם לרשת מועדוני ההופעות גריי • כעת הבעלים דורש מצוותא מיליון שקל עבור תקופת השכירות שלא שולמה, לצד כמיליון שקל נוספים עבור תשלום הארנונה, דמי אחזקה והוצאות

מועדון צוותא / צילום: מאת www.pikiwiki.org.il
מועדון צוותא / צילום: מאת www.pikiwiki.org.il

לאחר פרוץ משבר הקורונה, הטלת הסגרים וההגבלות על העסקים, שוכרים רבים התלבטו האם להפסיק באופן חד-צדדי לשלם את דמי השכירות עבור עסק שאינם יכולים להפעיל. חלק מהמשכירים, בעיקר חברות ענק, ויתרו לחנויות על דמי השכירות בתקופת הסגרים. מנגד, חלק מהמקרים הגיעו עד לכותלי בית המשפט.

הדרישה: 2 מיליון שקל

במועדון צוותא המיתולוגי, מוסד תרבות ותיק בלב תל אביב המופעל כחברה לתועלת הציבור (חל"ץ), הפסיקו לשלם שכירות לבעלים של אחד האולמות במרתף שבלונדון מיניסטור. הבעלים של אולם "צוותא 3", שלמה חקמט, משכיר את האולם לבעלי מועדון צוותא, עם דמי שכירות של 45 אלף שקל בחודש. עם הודעת הממשלה על הסגר הראשון, ניהלו הצדדים משא-ומתן אך לא הגיעו להסכמות. בחודש מאי 2020, בעלי המועדון ביטלו באופן חד-צדדי את הצ’קים לאחר הודעה על השעיית החוזה. מספר חודשים לאחר מכן, הם הודיעו לחקמט - הבעלים, על ביטול הסכם השכירות לחלוטין, ובאוקטובר חדלו מלשלם את דמי האחזקה והארנונה.

בפברואר 2022 הושכר האולם לרשת מועדוני ההופעות גריי, הפועלת בימים אלו באולם "צוותא 3". זאת לצד צוותא, שממשיכה לפעול בשני האולמות הנוספים.

בספטמבר 2020 נפתח ההליך בבית משפט השלום, ובחודשים הקרובים יכריע השופט אודי הקר בסכסוך. חקמט דורש מיליון שקל עבור תקופת השכירות שלא שולמה, לצד כמיליון שקל נוספים עבור תשלום הארנונה, דמי אחזקה והוצאות. מנגד, בעלי צוותא טוענים שעל השוכר להשיב את תשלומי מרץ-אפריל 2020, ולקבוע שהתנהלו בתום לב כשביטלו את הסכם השכירות.

הטענה: בצוותא נהנו ממענקים

אבשלום (אבו) וילן, חבר הכנסת לשעבר, משמש כיו"ר דירקטוריון צוותא, וחיימון גולדברג הוא המנכ"ל. בצוותא טוענים שניסו להגיע להסכמה עם חקמט, ולשלם שליש משכר הדירה בתקופת הסגר. האחרון סירב ו-וילן הודיע על השעיית החוזה. לאחר שבעלי המועדון ביטלו את הצ'קים, חקמט פנה להוצאה לפועל.

את ההסבר לביטולו המוחלט של ההסכם, תולים בצוותא בדרישתו של חקמט לתשלום מלא, תוך שאיימו להגיש צו לפתיחת הליכים נגד צוותא כחדלת פירעון. כל זאת, לצד הטענה שלא הייתה אפשרות להשתמש באולם המושכר, ולכן בעלי המועדון לא היו צריכים לשלם את דמי השכירות.

טענתו המרכזית של חמקט היא שבעלי צוותא נהנו בתקופת הקורונה ממענקים ומתרומות, לצד מענקים ייחודיים עקב הסגרים, שנועדו לתשלום הוצאותיו הקבועות, אותן הפסיק לשלם. לדברי חמקט, המועדון לא מסר במשך כשנתיים את האחזקה באולם כשהוא ראוי לשימוש, ובגלל המצב המוזנח, פתיחתו של המועדון החדש גריי נדחה מינואר לסוף פברואר 2022.

עו''ד עומר קאופמן
 עו''ד עומר קאופמן

חקמט מיצג על ידי עורכי הדין עומר קאופמן ותמר צחר, וצוותא על ידי עו"ד יגאל דנינו.