אנרג'יאן תספק גז טבעי בסכום של עד 2 מיליארד דולר לתחנת חגית מזרח

החברה הודיעה על חתימת ההסכם עם תחנת הכוח חגית מזרח, במסגרתו תרכוש ממנה התחנה גז טבעי בכמות של עד 0.8 BCM לשנה • ההסכם צפוי להניב לאנרג'יאן הכנסות של עד 2 מיליארד דולר לאורך תקופת החוזה

תחנת כוח חגית יוקנעם / צילום: איל יצהר
תחנת כוח חגית יוקנעם / צילום: איל יצהר

חברת אנרג'יאן  חתמה על הסכם למכירת גז טבעי לתחנת הכוח חגית מזרח, שצפוי להניב לה הכנסות של עד 2 מיליארד דולר לאורך תקופת החוזה. היום (ג') הודיעה אנרג'יאן על חתימת ההסכם עם תחנת הכוח חגית מזרח, במסגרתו תרכוש התחנה גז טבעי בכמות של עד 0.8 BCM לשנה מאנרג'יאן.

אנרג'יאן היא הבעלים של מאגרי הגז "כריש" ו"תנין", אותם רכשה בעבר מידי קבוצת דלק. ההסכם שנחתם בין החברה לתחנת חגית מזרח הוא לטווח של כ-15 שנה ולכמות כוללת של עד 12 BCM, וכולל מנגנון של מחיר רצפה ובלעדיות.

לדברי אנרג'יאן, ההסכם נחתם ברמות מחיר התואמות לאלה של הסכמים גדולים וארוכי-טווח אחרים של החברה, וצפוי להניב הכנסות בהיקף של עד 2 מיליארד דולר בתקופת החוזה.

חגית מזרח היא תחנת הכוח השלישית של חברת החשמל שהופרטה, מתוך סדרה של ארבע תחנות. מי שזכו במכרז לרכישתה של חגית מזר מידי חברת החשמל היו קבוצת אדלטק וחברת שיכון ובינוי אנרגיה.

קבוצת אדלטק וחברת שיכון ובינוי זכו יחדיו גם המכרז לרכישת תחנת הכוח ברמת חובב, אשר שמה שונה בהמשך ל"אורות יוסף". לדברי אנרג'יאן, היא תספק גז גם לרמת חובב ולאלון תבור, שתי התחנות הראשונות שהופרטו.

החוזה עם חגית מזרח כפוף להשלמת תהליך ההפרטה של התחנה על-ידי הרוכשים שלה. לדברי אנרג'יאן, הסכם זה, לצד ההסכם שחתמה החברה עם חברת החשמל במרץ 2022, מביאים לידי ביטוי את מלוא קיבולת ההפקה של האסדה הצפה: 8 BCM לשנה.

מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן, מסר כי "אנו שמחים על חתימת ההסכם עם תחנת הכוח חגית מזרח לאספקת עד 0.8 BCM גז לשנה ממאגר 'כריש'. זו התחנה השלישית שחברת החשמל מפריטה, ואנרג'יאן תספק לה גז טבעי, ואני רוצה להודות לאדלטק ולשיכון ובינוי אנרגיה על האמון המתמשך".

ריגס הוסיף כי "אני שמח גם לאשר כי אסדת הקידוח הצפה (FPSO) של אנרג'יאן הפליגה לדרכה, ואנו מצפים להפקת גז ראשון ברבעון השלישי של השנה, כמתוכנן".

משותפות חגית מזרח נמסר כי "זהו צעד נוסף וחשוב בהשלמת רכישת חגית מזרח, ושלב נוסף במהלך המשותף של שיכון ובינוי אנרגיה וקבוצת אדלטק להגברת התחרות וקידום היעילות בשוק ייצור החשמל, ממנו עתיד ליהנות כלל ציבור הצרכנים בישראל".